8. Januara 2023.

Evropa ne zaustavlja kineske “polovnjake”

Evropa je relativno otvorena za uvoz vozila iz Kine, a evropski regulatori ih smatraju veoma sigurnim, navodi Seebiz.

Evropski potrošači žele jeftino električno vozilo, a Kina proizvodi dobra vozila, istakao je šef francuske firmee, dodavši da je taj problem „opasniji” za Evropu nego za SAD, koji je ograničio udeo kineskih proizvođača na domaćem tržištu visokim carinama.

U Evropi je prosečna cena električnih automobila porasla s gotovo 49 hiljada evra u 2015. na gotovo 56 hiljada evra, a u SAD-u s 53 hiljade na 65 hiljade evra, prema istraživanju JATO Dynamicsa.

U Kini je u istom periodu pala s gotovo 67 hiljada na 32 hiljade evra i električni automobili su sada jeftiniji od benzinca, pokazuju podaci te savetodavne kompanije.

Kineske kompanije proizvode jeftinija električna vozila zahvaljujući nižim troškovima rada, istraživanja i razvoja i manjoj kapitalnoj potrošnji u poređenju s evropskom konkurencijom.

Prema francuskoj konsultantskoj kući za automobile Inovev, Kina ima otprilike 5,8 posto udela u evropskom tržištu električnih vozila koji će snažno rasti u idućim godinama jer će kineski brendovi proizvoditi sve jeftinije modele.

Forvia je francuski multinacionalni proizvođač automobilskih delova, nastao spajanjem francuske Faurecije i nemačke Helle. Njegovi klijenti su brojni kineski proizvođači automobila, uključujući BYD, ali i Volkswagen, Daimler, Toyotu i Teslu.

Izvor: B92

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare