24. Maja 2023.

Evo koliko novca je Meta izgubila zbog jedne odluke

Pre tri godine tadašnji Facebook platio je 400 miliona dolara za Giphy, pretraživač animiranih GIF-ova i stikera, koji je bio veoma popularan među korisnicima društvenih mreža. Njegova popularnost i dalje je veoma velika pa je, prema dostupnim podacima, broj pretraživanja na Giphyju svakog dana veći od 1,3 milijarde, dok se sadržaj s tog pretraživača prikazuje oko 15 milijardi puta.

Osim na Metinim platformama Facebooku, WhatsAppu i Instagramu, animirani sadržaj Giphyja koristi se i na Snapchatu, TikToku i Twitteru pa je jasno zašto je Zakerberg odlučio da plati toliku sumu za ovu kompaniju. Nakon njenog preuzimanja, Zakerberg je jasno dao do znanja da će, kao i pre akvizicije, sav sadržaj s Giphyja biti dostupan i na drugim društvenim mrežama, kako tim potezom ne bi uticao na konkurentnost na tržištu.

Ipak, to uveravanje o otvorenosti sadržaja i za druge mreže nije bilo dovoljno za britanska regulatorna tela koja su Metinoj kupovini Giphyja pokazala “palac dole”. Istraga koju je sproveo regulator Competition and Markets Authority (CMA) pokazala je da će Metino vlasništvo nad ovom kompanijom loše delovati na konkurentnost na tržištu društvenih mreža i oglašavanja pa su još krajem 2021. doneli odluku da Zuckerbergova kompanija mora da proda Giphy.

U septembru prošle godine Meta je uložila žalbu na tu odluku, komentarišući tada da GIF-ovi više nisu u trendu, pogotovo među mlađom populacijom, ali mesec dana kasnije objavili su da će ipak poštovati tu odluku i, iako se ne slažu s njom, da će prodati Giphy.

Nedavno su našli i kupca, pa je ovaj pretraživač animiranog sadržaja preuzeo Shutterstock. Ono što je posebno zanimljivo jeste cena te akvizicije, koja iznosi samo – 53 miliona dolara.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare