Prema riječima Milije Radovića, v.d. zamjenika direktora Agencije za bezbjednost saobraćaja RS, rješenje ovog problema može biti postavljanje okvira kroz koji bi vozila prolazila prije nego što dođu do nadvožnjaka.
“Okvir bi bio u visini nadvožnjaka, dakle 2,2 metra. Vozila koja su viša ako zakače pomenuti okvir ne bi napravila veliku štetu ni imala ozbiljne posljedice, već možda bi samo skinula farbu”, pojasnio je on za “Nezavisne novine“.
Dodaje da bi to bio signal vozaču da neće moći proći ispod nadvožnjaka.
“To bi trebalo postaviti s obje strane nadvožnjaka, na dovoljnoj udaljenosti da se vozilo može zaustaviti prije nadvožnjaka, otprilike oko 50 metara”, kazao je on.
Saobraćajni znakovi postoje, ali, kako kaže, praksa je takva da se događaju nezgode pa bi svakako bilo dobro spriječiti ih.
“To je način koji jednostavno ne ostavlja mogućnost vozaču da ne uoči visinu nadvožnjaka”, rekao je on te dodao da je ovakvu signalizaciju vidio u Stokholmu.
Prema riječima Nikole Ćopića, inženjera za bezbjednost saobraćaja i člana Koordinacione grupe za bezbjednost saobraćaja, što se tiče nadvožnjaka kod “Incela” urađeno je sve što se trebalo uraditi.
“Postavljena je sva potrebna signalizacija, a više se ne može ukopavati”, kazao je Ćopić.
Kako on kaže, ljudi ne obraćaju pažnju, zalete se i na taj način dođe do zapinjanja kombija ispod nadvožnjaka.
Iz Gradske uprave takođe potvrđuju za “Nezavisne novine” da je na navedenoj lokaciji, a u skladu sa projektnom dokumentacijom, postavljena propisana saobraćajna signalizacija.
“Tom signalizacijom se učesnici u saobraćaju upozoravaju na visinsku prepreku, regulisano je pravo prvenstva i ograničena brzina kretanja, te su na taj način, uz poštovanje postavljene saobraćajne signalizacije, obezbijeđeni uslovi za nesmetano i bezbjedno odvijanje saobraćaja”, pojasnili su oni.
S obzirom na to da se saobraćajna signalizacija i oprema postavljaju isključivo na osnovu revidiranog saobraćajnog projekta, iz Odjeljenja za saobraćaj i puteve navode da će u narednom periodu uraditi dodatne analize uslova i načina odvijanja saobraćaja na predmetnoj lokaciji.
“Nakon toga će, po potrebi, a u skladu sa odobrenim sredstvima, planirati izradu novog saobraćajnog projekta i eventualno postavljanje dodatne saobraćajne signalizacije i opreme”, istakli su oni.
Prema riječima Milene Karlaš, predsjednice Savjeta MZ Borik 2, na pomenutoj lokaciji ima jasno postavljena signalizacija za suženje puta, ograničenje visine 2,2 metra te znak prvenstva prolaza.
“U svim dosadašnjim slučajevima uzrok je bio nepažnja vozača koji upravljaju vozilima višim od 2,2 metra”, navela je Karlaševa za “Nezavisne novine”.
Podsjećamo da se krajem februara ove godine desila nezgoda u kojoj je vozač kombijem udario u pomenuti željeznički nadvožnjak, a 2015. godine na istom mjestu poginuo je vozač iz Sanskog Mosta, kada je takođe kombijem udario u nadvožnjak.