Ovaj predlog podigao je mnogo prašine u javnosti.
Evropski odbor za saobraćaj i turizam raspravlja o nacrtu predloga kojim države članice žele da izmene pravila polaganja vozačkog kao i izdavanja vozačkih dozvola. Predstavila ga je izvestiteljka ovog odbora pri Evropskom parlamentu Karima Deli, a u javnosti je ovaj predlog podigao mnogo prašine.
Kako prenose mediji, nova pravila najviše bi pogodila starije vozače i početnike. Naime, vozači stariji od 60 godina trebalo bi da obnavljaju vozačku dozvolu svakih sedam godina, stariji od 70 svakih pet, dok bi oni koji su prešli 80 svake dve godine morali da prođu kroz određene provere.
Pre produžetka dozvole za upravljanje motornim vozilo najstariji vozači morali bi da zakažu lekarski pregled, ispune zahteve ali i osveže znanje tako što bi pohađali kratak kurs, piše Politika.
Ovim izmenama bili bi pogođeni vozači većih automobila jer je namera uvođenje dodatne B plus kategorije za automobile teže od 1,8 tona, kao što su dostavna vozila, pikapovi i SUV-ovi, za koje se smatra da češće učestvuju u sudarima od lakih privatnih vozila.
“Budući da se u promet u EU stavljaju sve veći i teži automobili, dozvola kategorije B za njih više nije prikladna”, navodi se u saopštenju.
Vozači ovakvih automobila bi u tom slučaju morali da dobiju nove dozvole, a polaganje za ovu kategoriju bilo bi dozvoljeno samo osobama starijim od 21 godine. U EU nameravaju i da uvedu stroža pravila za noćnu vožnju.
Kada je reč o novim vozačima, izvestiteljka je pozvala na donošenje posebnih mera za ograničenje brzine i podstiče države članice da za mlade vozače uvedu stroža pravila, na primer za noćnu vožnju, od ponoći do šest ujutro ili opomene koje bi uključivale kaznene bodove ili gubitak bodova na dozvoli.
Cilj izmene direktive jeste smanjenje broja smrtnih slučajeva u saobraćajnim nezgodama s 20.000, koliko ih je na putevima Evropske unije bilo prošle godine, s namerom da se stradanja u saobraćaju do 2050. svedu na nulu. Glasanje o ovom predlogu u Evropskom parlamentu planirano je za kraj 2023.