Planom javnih nabavki ovog preduzeća, predviđena je izrada studije izvodljivosti za 50 stanica na koju će biti utrošeno 400.000 KM, a zatim i njihovo postavljanje koje će prema procjenama koštati dva miliona maraka.
Finansije su obezbjeđene iz vlastitih sredstava, a za sada ostaje nejasno hoće li se korištenje punjača naplaćivati ili će biti besplatno kao što je sada slučaj na većini stanica. Na upit KAPITAL-a, do objave ovog teksta odgovor nije stigao.
Generalno, u Bosni i Hercegovini je postavljeno 180 punjača sa 216 konektora. Veći dio istih je dostupan svima, dok je određeni broj rezervisan, primjera radi za goste hotela i trgovina koji su ih kupili.
Iako je broj električnih automobila u BiH i dalje beznačajan, u Udruženju za elektromobilnost kažu da je potrebno raditi na infrastrukturi.
„Potrebno nam je još stanica, pogotovo sa brzim DC punjačima kojih imamo desetak u cijeloj zemlji. Većina postojećih su spori, a znamo koliko nam je vrijeme svima bitno kada negdje idemo“, kazali su oni.
Inače, na njihovoj internet stranici chargerbih.ba nalazi se mapa sa svim punjačima u BiH, a tu su i informacije o tome koja je njihova snaga kao i kome je sve dostupan te da li se plaća.
Električni automobili u Bosni i Hercegovini su na nivou statističke greške.
Prema podacima Uprave za indirektno oporezivanje BiH u prošloj godini uvezeno ih je 70, a godinu ranije 48.
Na uvoz novih električnih automobila u BiH u narednoj godini se neće plaćati carina kako bi se stimulisao ovaj vid transporta, prenosi Kapital.ba.
Za automobile na hibridni pogon carina će biti spuštena sa 15 na pet odsto.
Uvoznici smatraju da će to biti dobar podsticaj za razvoj e – mobilnosti.