Audi e-tron iz 2019. predstavljao je važan prodor nemačkog premijum brenda u segment električnih vozila. Za razliku od najistaknutijeg električnog SUV-a u to vreme, Teslinog Modela X, e-tron je donosio dašak normalnosti i nemačke sofisticiranosti.
Uprkos tome što je bio solidan i luksuzan EV, nipošto nije bio savršen, pa je u međuvremenu pretrpeo ogromnu amortizaciju kada je cena u pitanju. Sada taj gubitak vrednosti može biti nečiji dobitak jer je polovni Audi e-tron postao prilično povoljan EV polovnjak.
Kada je bio nov, Audi e-tron Premium Plus za 2019. godinu (Audi je kasnije predstavio i početni nivo opreme) startovao je u Americi sa cenom od 75.795 dolara. Vrhunska Prestige varijanta ušla je na tržište sa još višom početnom cenom od 82.795 dolara.
U to vreme, e-tron je bio po ceni u rangu sa drugim konkurentima na tržištu, kao što su Jaguar I-Pace i Tesla Model X. Bilo je to vozilo visoke klase sa visokom cenom.
Danas luksuzni Audi više nije vozilo samo za najvišu ešalon kupaca. U stvari, kupci polovnjaka sada mogu da nabave korišćene primerke po istoj ceni kao i pristojno opremljeni električni automobil iz niže klase, Chevrolet Bolt.
Na sajtu TrueCar postoji iznenađujući broj polovnih Audi e-tron vozila, koji se prodaju između 30.000 i 35.000 dolara širom SAD. Neki polovni primerci za prodaju su izgubili preko 60% na vrednosti, a još uvek su u osnovnom garantnom roku, piše InsideEVs. Ali, da li bi polovni e-tron trebalo kupiti samo zato što je pristupačan?
Iako 2019. Audi e-tron nije bio najkonkurentniji EV prilikom lansiranja na tržište, nema sumnje da je to impresivan krosover kada je reč o komforu i kvalitetu izrade.
Međutim, kada je u pitanju domet sa punom baterijom, ne može da se pohvali s obzirom da prema, nešto konzervativnijem, američkom EPA standardu on iznosi nešto manje od 330 km.
Opremljen je baterijom od 95 kilovat-sati (od kojih je tek 86 upotrebljivo). Jedan od razloga zašto je domet e-trona tako ograničen leži i u njegovoj masi; težak je kolosalnih 2.600 kg.
Ipak, nije sve tako negativno. Kako navodi InsideEVs, ovaj električni krosover ima mnogo pozitivnih karakteristika. Na primer, može da vuče do 1.800 kg.
Njegov pogonski sistem raspolaže sa 402 konjske snage, sa uključenim režimom Boost, što je dovoljno za ubrzanje do stotke za oko 5 s.
U normalnoj vožnji, električni motori proizvode 335 konjskih snaga, a to još uvek više nego dovoljno za ovaj automobil.
Najznačajnija karakteristika e-trona je njegovo punjenje. Sa maksimalnom snagom punjenja od 150 kW, e-tron može da dostigne 80% kapaciteta od nule za samo trideset minuta.
B92.