16. Jula 2024.

Električni Smart #2 bi mogao da dobije zeleno svetlo za nekoliko meseci

Naslednik Smarta ForTwo bi mogao da dobije zeleno svetlo za nekoliko meseci, otkriva evropski šef kompanije Dirk Adelman, ali mora da se pokaže da će biti profitabilan pre nego što dobije konačno odobrenje.

Iz Smarta navode da rade na malom električnom gradskom automobilu, ali i da je kompaniji potreban partner da bi bio profitabilan.

Adelman je za Autocar potvrdio da su u toku planovi za električnu zamenu. “Bilo bi sjajno da imamo direktnog naslednika – nemamo, ali radimo na tome.”

On je priznao jake poslovne razloge za gradski automobil nove ere – „ne samo u Evropi, već posebno za Evropu, tako da bi imalo smisla staviti ga u prodaju“.

Već postoje predlozi za gradski automobil, interno nazvan ‘Project 2’ i očekuje se da će serijski model poneti naziv #2.

Osvrćući se na potencijalnu konfuziju koja bi mogla da nastane zbog toga što je mnogo manji od krosovera # 1, Adelman je objasnio da je broj 2 rezervisan „namerno“ jer je „ikoničan broj“ za brend i trebalo bi da se koristi za naslednika Fortwo.

Kako se Smart linija širi, rekao je on, pojaviće se obrazac po kome se neparni brojevi koriste za SUV i SUV-kupe modele, a parni brojevi za “ostale proizvode”.

Ali važnije od definisanja oblika i stajlinga EV-a je obezbediti da će biti isplativ, a za to Smart traži da partnersku firmu sa kojom može da deli troškove razvoja i proizvodnje.

„Segment gradskih automobila nije ogroman u Evropi; najbolja godina za Fortwo je bila oko 100.000 jedinica, a to nije dovoljno da opravda platformu“, rekao je Adelman.

„Ali ako delite ovu platformu sa partnerima onda možete da podelite i troškove ulaganja i proizvodnu lokaciju, to onda ima smisla. „Poslednje što želimo da uradimo je da proizvedemo vozilo na kome niko ne zarađuje, jer to vozilo neće dugo trajati. „Želimo da imamo pozitivan poslovni slučaj za nas, za naše prodavce i na kraju za naše kupce.”

Smart je 50% u vlasništvu kineske kompanije Geely, koja poseduje niz brendova automobila koji obuhvataju ogroman izbor veličina i segmenata. Ostaje nejasno da li bi jedan od njih mogao da bude partner sa Smartom za gradski automobil, ali izgleda da bi najbliži par originalnog Fortwoa po veličini iz celog Geely portfelja bio Geometry Panda – gradski električni automobil od tri metra sa četiri sedišta koji ima domet od 200 km.

Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare