Skoro 60% svih prodatih Macana ove godine nema motor sa unutrašnjim sagorevanjem. I nije iznenađenje.
Velike vesti iz Porschea! Po završetku prve polovine godine, gigant iz Cufenhauzena je podelio zanimljive podatke o prodaji.
Macan beleži rast prodaje od 15% u poređenju sa periodom januar–jun 2024. godine, sa ukupno 45.137 prodatih primeraka, čime je postao najprodavaniji model brenda.

Nije iznenađenje da električna, druga generacija Macana nadmašuje svog benzinskog prethodnika, koji je i dalje dostupan na pojedinim tržištima.
Otprilike 57% kupaca odlučilo se za električni Macan – tačnije, isporučeno je 25.884 primeraka bez motora sa unutrašnjim sagorevanjem. Preostalih 43%, odnosno 19.253 vozila, i dalje koristi benzin.
Ipak, treba imati na umu da Macan sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem nije dostupan na tržištu Evropske unije još od sredine prošle godine.
Razlog nije, kako mnogi misle, ekološke prirode, već nova regulativa o sajber bezbednosti koja je stupila na snagu u julu 2024.

Da je originalni Macan ostao u ponudi u 27 članica EU, možda bi odnos prodaje bio drugačiji. Nakon povlačenja tog modela sa većine evropskih tržišta, Porsche je uvideo da i dalje postoji potražnja za klasičnim SUV-om.
Iako će prva generacija Macana globalno biti ugašena do 2026, kompanija razmatra potpuno novi SUV sa benzinskim i hibridnim pogonom, koji bi bio pozicioniran ispod modela Cayenne.
Porsche kaže da “evaluira nezavisnu modelsku liniju u SUV segmentu sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem i hibridnim pogonom”.
Ako novi model dobije zeleno svetlo, koristiće postojeće tehničke osnove – najverovatnije onu koju deli najnoviji Audi Q5, poznatu kao Premium Platform Combustion (PPC).

Ipak, očekuje se vremenski jaz između ukidanja Macana i dolaska novog SUV-a krajem decenije.
Nije iznenađenje da je Cayenne drugi najprodavaniji Porsche u prvoj polovini godine, ali potražnja je pala za 23%, na 41.873 jedinice.
Taj pad se delimično pripisuje skorom dolasku nove generacije. Naime, nova generacija modela Cayenne imaće električni pogon i biće predstavljena kasnije ove godine, ali se ne očekuje uticaj na prodaju pre 2026.
Verzija sa SUS motorom ostaje u ponudi tokom 2030-ih.

Treće mesto zauzima 911 sa 25.608 prodatih primeraka, što je pad od 9% u poređenju sa istim periodom prošle godine.
Porsche pad prodaje objašnjava postepenim uvođenjem osveženog 992.2 modela.

Panamera je na četvrtom mestu sa 14.975 isporuka, što je skok od 13% u odnosu na isti period prošle godine.
Kao i Cayenne, Panamera će zadržati benzinske motore i u sledećoj deceniji.
Zbog regulative o sajber bezbednosti EU, proizvodnja Boxstera i Caymana takođe je obustavljena u ovom regionu prošle godine.
Ovaj dvostruki udarac ogleda se u rezultatima za period januar–jun 2025: globalna prodaja pala je za 12%, na 10.496 primeraka.

Porsche će obustaviti proizvodnju aktuelne 718 serije u oktobru. Električni naslednici su u pripremi, ali, nažalost, nema planova za buduće benzinske verzije Boxstera ili Caymana.
Na dnu tabele je Taycan sa 8.302 prodata primerka do juna, što je pad od 6% u odnosu na isti period 2024. godine i nastavak velikog pada u odnosu na 2023.
I pored toga, iz Porschea su nedavno izjavili da je Taycan “najbolji električni automobil na svetu”.

Ukupno gledano, Porsche je u prvih šest meseci ove godine isporučio 146.391 vozilo, što je pad od 6% u odnosu na prethodnu godinu.
Severna Amerika ostaje najveće tržište sa 43.577 isporuka, što je rast od 10% u odnosu na prethodnu godinu.

Povlačenje Boxstera, Caymana i originalnog Macana iz Evrope značajno je uticalo na potražnju.
U Nemačkoj su isporuke pale za čak 23%, na 15.973 primerka.
Kada se izuzme domaće tržište, evropska prodaja Porschea pala je za 8%, na 35.381 vozilo.