U paleti ovog nemačkog proizvođača će biti pozicioniran iznad Cayenna, ali neće biti sličan bilo kom prethodnom serijskom modelu Porschea, kažu izvori upoznati sa ranim predlozima dizajna.
Takođe, navodi se da je u pitanju model sa dužinom od preko pet metara i profilom koji je „delimično sedan, delom krosover“.
Izvršni direktor Oliver Blume je opisao automobil, poznat pod internim kodnim imenom K1, kao „veoma sportsku interpretaciju SUV-a“.
Kada stigne na tržište, napredni vodeći model sa pogonom na sva četiri točka će predvoditi rastuću Porsche paletu. K1 će ponuditi najnoviji elektromotor, bateriju visokih performansi i tehnologiju brzog punjenja, a to će, kako kažu insajderi u sedištu kompanije u Zufenhauzenu, povećati njegovu cenu daleko iznad 150.500 funti vrednog Porsche Cayenna Turbo GT.
Već tri godine u koncepciji i planiranju, novi Porsche model ima za cilj da gradi na uspehu modela Cayenne i Macan. K1 je namenjen da podrži ovaj trend kombinacijom sportskog karaktera i korisnosti za koju se nadaju da će se svideti kupcima na njihova dva najveća tržišta: Severnoj Americi i Kini.
Kada stigne, postaće peti Porsche model sa električnim pogonom nakon Porsche Taycana, električnog Macana za narednu godinu, električnog Porsche Boxster/Caymana 2025. i električne verzije Cayenna koja je planirana za lansiranje 2026.
„Imamo jasnu strategiju za napredovanje elektrifikacije u narednih nekoliko godina, sa ciljem da isporučimo preko 80% potpuno električnih vozila do 2030. To je veoma jaka uzlazna kriva,“ rekao je Blume u vezi Porscheovih prodajnih ciljeva.
Što se dizajna K1 tiče, njegovi ključni atributi uključuju jedinstvenu siluetu sa kratkom haubom po Porsche standardima, strmo nagnuto vetrobransko staklo i zakrivljeni krov. Da bi se novom Porscheu pružile odgovarajuće terenske sposobnosti, takođe se kaže da ima značajni klirens u svom najekstremnijem režimu vožnje. Klirens će se podešavati pomoću sofisticiranog vazdušnog ogibljenja sa više podešavanja.
Insajderi kažu da kada stigne 2027. godine, K1 će se verovatno bazirati na unapređenoj verziji PPE platforme, koja će uključivati elemente prikazane na konceptu Mission R koji je prvi put otkriven na sajmu automobila u Minhenu 2021. Među njima je i električni sistem od 920 V za još brže punjenje.
Očekuju se baterije od preko 100 kWh i WLTP domet više od 700 km u svom najefikasnijem obliku.
Ostala tehnologija planirana za K1 uključuje elektronski kontrolisano upravljanje na četiri točka i elektronski diferencijal.
Planirano je da se proizvodnja novog EV modela odvija zajedno sa budućim električnim Macanom u fabrici u Lajpcigu.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs