17. Januara 2024.

Električni Fiat Ducato je sada dostupan i na američkom tržištu

Pokojni Serđo Markione je bio jedan od retkih ljudi koji je uvideo potencijal spajanja dva posrnula proizvođača. Sa jedne strane grupacija Fiat bez svetle budućnosti, a sa druge nekadašnji američki gigant Chrysler, koji se oporavljao od neuspešnog braka sa nemačkim Daimlerom.

Mnogi su se smejali kada je njihovo udruživanje postalo zvanično, ali se Markione na kraju najslađe smejao pošto se potez pokazao potpunim uspehom. Danas su obe firme deo globalnog giganta Stellantisa i rade punom parom, a američko tržište je i dalje najbitnije. Štaviše, u 2022. godini (brojevi za proteklu godinu nisu bili dostupni u vreme pisanja ove priče), Stellantis je ostvario profit od 16,8 milijardi evra, a od te cifre, čak 13,9 milijardi evra je stiglo sa američkog tržišta.

Jedna od pozitivnih karakteristika za firmu koja je deo tako velike korporacije leži u deljenju proizvoda. Dok je još uvek postojala kompanija Fiat-Chrysler, Amerikanci su odlučili da od Italijana pozajme model Fiat Ducato kao zamenu za svoj zastareli kombi Dodge RamVan. To se odigralo još krajem 2013. godine i Ducato od tada možete da kupite „preko bare“ pod imenom Ram ProMaster (Ram je Stellantisova komercijalna divizija za američko tržište).

Na kraju se nudio i sa dizelom ispod haube, ali većinu prodaje čini provereni 3,6-litarski benzinac sa 280 konjskih snaga. ProMaster nije popularan kao Ford Transit i Chevrolet Express/GMC Savana, ali je protekle godine isporučeno zadovoljavajućih 81.663 primerka, što je zapravo najveća cifra u desetogodišnjoj istoriji ovog modela.

Ram kaže da je spreman ponuditi i ProMaster na struju. Takva odluka nije neočekivana pošto spomenuti Transit nudi električno izdanje već neko vreme, svog rivala sprema i General Motors, a čak i oni manji samostalni proizvođači kao što su Rivian i Canoo već imaju ili su najavili svoje predstavnike.

Doduše, već na prvi pogled je jasno da će Ram imati težak posao pošto će ProMaster EV biti dostupan samo sa baterijom kapaciteta 110 kWh i biti u stanju da pređe tek 260 kilometara sa jednim punjenjem. Čelnici američke firme kažu da je to više nego dovoljno za dnevnu vožnju ljudi koji poseduju privatne firme, ali velike korporacije, gde su vozila u pokretu gotovo po ceo dan i noć, se sigurno neće složiti.

Električni motor inače razvija 268 konjskih snaga, a baterije su postavljene u podu tovarnog prostora. Električni model se na taj način ne razlikuje od benzinca i na prvi pogled izgledaju gotovo isto sa izuzetkom par oznaka. Ono šta je najbitnije je podatak da dodavanje baterija nije oštetilo tovarni prostor. ProMaster EV će u početku biti dostupan samo u kategoriji 1500 sa povišenim krovom, a plan je da eventualno pruža pet konfiguracija, uključujući dve različite visine krova, dva međuosovinska izdanja uz spomenuti 1500 i veći HeavyDuty.

Cena još uvek nije poznata, ali ako pogledamo spomenuti Ford Transit i njegovu verziju na struju, očekujemo da će ProMaster EV koštati oko 52 hiljade dolara. Prvi primerci će biti isporučeni kupcima na proleće.

AutoRepublika

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare