To je utvrđeno nakon testiranja na desetak električnih vozila koje je sproveo časopis Vot kar (What car).
Obavljeno je tako što su vozila bila potpuno napunjena pre nego što su ostavljena preko noći na temperaturama u rasponu od nula do dva stepena, piše Tajms.
Automobili su se zatim vozili na poligonu za testiranje na različitim vrstama puta i uslovima vožnje dok se nisu zaustavili.
Časopis je otkrio da Funki Cat First Edition ima najveće neslaganje između reklamiranog dometa i stvarne udaljenosti pređene po hladnom vremenu, odnosno utvrđeno je da je hečbek sa petoro vrata, koji je napravila kineska kompanija Ora, navodi da ima domet od 193 milje, ali se zaustavio nakon 130 milja prilikom testiranja, odnosno 33 odsto manje od oglašenog.
Renoov Megan E-Tech imao je odstupanje od 32 odsto, a auto koji se najviše približio svojoj reklamiranoj ponudi bio je Nissan Aria, sa odstupanjem od 16 odsto.
Tesla Model I bio je na drugom mestu sa 18 odsto. Vil Najtingejl koji je predvodio tim za testiranje rekao je da je testiranje “osmišljeno da kupcima automobila pruži najjasnije razumevanje koliko će milja obično moći da pređu u zimskim britanskim uslovima”.
Kompanija sa sedištem u Sijetlu testirala je gubitak trošenja baterije u 7.000 automobila na temperaturama između -7 i -1 stepeni. Vozilo sa najboljim performansama bio je Jaguar I-Pace, koji je imao procenjeni gubitak dometa od tri odsto, ali je Folksvagen ID.4 imao gubitak dometa od 30 odsto.
Od 2030. godine u Velikoj Britaniji biće zabranjena prodaja novih automobila i kombija na benzin i dizel, a zabrana će se odnositi i na hibridna vozila od 2035. godine.
B92.