Ovaj kultni italijanski brend ponovo će biti internacionalan. Kratkoročni cilj je povratak na tržišta na kojima je bio prisutan godinama unazad i, s druge strane, proširenje svoje ograničene ponude proizvoda, koju trenutno čini samo model Ypsilon.
Lansiranje nove generacije, zakazano za 2024. godinu, označava početak procesa transformacije u koji je Lancia krenula, a to je da bude brend električnih automobila u što kraćem roku. Stoga će se Ypsilon kladiti na elektrifikaciju na najvišem nivou.
Od kada su se pojavile prve informacije o očekivanoj novoj generaciji, spekulisalo se o mogućnosti da ovaj model nosi oznaku „Made in Spain“. Sada je zvanično. Novi električni Ypsilon proizvodiće se u većoj od dve pirinejske države. Ovo je potvrdio i sam Luka Napolitano, izvršni direktor kompanije. Takođe je potvrđeno u kojim pogonima će se proizvoditi.
Stellantis je izabrao centar za proizvodnju vozila Figueruelas u Saragosi za proizvodnju novog Ypsilona. Ova fabrika već proizvodi električna vozila. Tačnije, Opel Corsu. Uzimajući u obzir da će novi Ypsilon deliti platformu sa Corsom, bilo je logično da se kompanija opredelila za ovu fabriku. Proizvodne linije su već pripremljene.
Novi Ypsilon koji će debitovati 2024. biće potpuno nov automobil na tehničkom nivou. Boriće se u segmentu B i biće podržan od strane platforme CMP. Iako će se i dalje plasirati u termičkoj verziji, dolazak električne varijante na scenu će pokupiti svu pažnju.
Time Ypsilon postaje prvi Lancijin serijski proizveden električni automobil. Termičke verzije novog Ypsilona će takođe biti elektrifikovane, ali na niskom nivou. Biće korišćena nova 48-voltna mild hibridna (MHEV) tehnologija koju Stellantis polako širi na veliki deo svoje ponude.
Nakon nove generacije Ypsilona, kompanija će se fokusirati na lansiranje još dva nova električna automobila. U 2026. godini nova Lancia Gamma stupa na scenu. A dve godine kasnije, 2028, nova Lancia Delta će učiniti isto. Do tada će Lancia postati brend električnih automobila.
Na kraju treba imati na umu da je Španija među zemljama koje je Lancia odabrala da ponovo prodaje automobile van Italije. To će biti 2024. godine kada se očekuje ponovno lansiranje brenda u Evropi. Pored povratka u Španiju, vratiće se i u Belgiju, Francusku, Austriju i Nemačku.
AutoRepublika