Spring EV je u Njemačkoj dostupan za samo 79 evra mjesečno, bez učešća.
Dacia je najavila povoljnu lizing ponudu za unapređenu verziju električnog modela Spring u Nemačkoj. Ponuda uključuje mesečne rate od 79 evra na period od 24 meseca bez uplate unapred.
Ponuda važi za osnovni Spring Essential model sa 44 KS i dometom od 225 km (140 milja).
Novi Dacia Spring je zvanično postao najjeftiniji čisto električni automobil u Nemačkoj, zahvaljujući novom lizing aranžmanu koji ga čini gotovo apsurdno pristupačnim.
Osnovni model ovog jednostavnog urbanog EV-a sada je dostupan za samo 79 evra mesečno na period od 24 meseca i limitom od 10.000 km – i da, sve to je bez učešća.
U pitanju je automobil od 16.900 evra.
Cena je za bazičnu verziju, bez luksuznih karakteristika, ali ako želite da isprobate električni automobil bez potpunog pražnjenja novčanika, ovo je odlična ponuda, piše Carscoops.
Kao Yugo 45
Ova jeftina ponuda važi za osnovnu verziju Essential Electric 45, pokretanu motorom od samo 45 KS (33 kW).
Sa tako skromnom snagom, nije iznenađujuće što Spring ubrzava od 0 do 100 km/h za više nego skromnu 19,1 sekundu – što može biti frustrirajuće u vožnji van urbanog jezgra.
Njegova baterija od 26,8 kWh ipak omogućava pristojan WLTP domet od 225 km, što je dovoljno za uobičajenu gradsku vožnju sa možda jednim kraćim vikend putovanjem.
Skromno, ali funkcionalno
Prema zvaničnom konfiguratoru kompanije, osnovna verzija je prilično ogoljena, bez suvišnih dodataka.
Automobil dolazi sa čeličnim točkovima sa ukrasnim poklopcima, 7-inčnim instrument klasterom i držačem za pametni telefon umesto pravog infotejnment sistema.
Tu je i jedan USB-C port, manuelni klima-uređaj, električni prednji prozori, zadnji senzori za parkiranje i minimalni ADAS bezbednosni sistem pomoći vozaču, neophodan po važećem zakonu. Ovo je stvarno najosnovniji mogući EV, ali Dacia to i ne krije.
Ponuda za lizing važi do 31. decembra 2024. godine, za vozila registrovana u Nemačkoj između januara i juna 2025, i samo dok zalihe traju.
Drugim rečima, radi se o ponudi “ko prvi dođe, biće prvi uslužen” – pa zainteresovani, moraju brzo reagovati.
Ako vam je umesto lizinga primamljivije vlasništvo, cena za model Dacia Spring počinje od 16.900 evra za osnovnu Essential Electric 45 verziju i doseže do 19.900 evra za top model Extreme Electric 65.
Ovaj ima snažniji električni motor sa 65 KS (48 kW) i nudi značajno bogatiji standardni paket opreme.
Od prvog predstavljanja modela Spring u Evropi, 2021. godine, Dacia je prodala 35.000 vozila u Nemačkoj, što je uspeh električnog automobila usmerenog na budžetski orijentisane kupce.
Međutim, konkurencija postaje sve žešća
Ako izostavimo jeftinije kvadricikle, kao što je Citroen Ami, najveća pretnja modelu Dacia Spring dolazi od brenda Leapmotor, koji je podržan od strane Stellantisa, i konkretno njegovog novog modela T03.
Iako T03 potiče iz Kine, zapravo se sklapa na evropskom tlu. Ovaj jeftin EV startuje od 18.900 evra što je solidnih 2.000 evra iznad osnovne verzije Dacia Spring, koja se ironično proizvodi u Kini od strane kompanije Dongfeng-Renault.
Uprkos razlici u ceni, specifikacije i standardna oprema Leapmotor T03 modela više podsećaju na srednji nivo Dacia Spring Expression Electric 65, koji takođe košta 18.900 evra.
Ali čak i tada, Leapmotor prednjači sa snažnijim motorom od 95 KS (70 kW) i većim WLTP dometom od 265 km, ostavljajući Spring iza i u pogledu snage i dometa.
Svi ostali “pravi” električni automobili u Nemačkoj su značajno skuplji. Na primer, Citroen e-C3 počinje od 23.300 evra, iako će sledeće godine biti dostupan jeftiniji model sa cenom ispod 20.000 evra, ali sa slabijim motorom i manjom baterijom.
Citroen e-C3 je bio u centru pažnje krajem 2023. kada je postao dostupan u Francuskoj za samo 54 evra mesečno na period od tri godine, bez uplate unapred.
Međutim, program je imao specifične uslove, bio je subvencionisan od strane francuske vlade i trenutno je suspendovan do 2025.
Gledajući u blisku budućnost, dugo očekivani Fiat Grande Panda mogao bi imati konkurentnu cenu, ali teško da će nadmašiti model Dacia Spring.
Slično tome, najavljeni Renault Twingo EV, čija se cena očekuje ispod 20.000 evra, ostaje daleka opcija sa planiranim debijem 2026. godine.
Ukratko, Spring možda jeste slabiji i jednostavniji, ali za one koji jednostavno traže najniže troškove ulaska u vlasništvo EV automobila, ponuda rumunskog proizvođača ostaje neprikosnovena.
B92.