26. Septembra 2023.

Ekolozi bijesni: Političari popuštaju pred zahtevima auto-industrije

Po svemu sudeći, lobiranje proizvođača automobila dalo je rezultate.

Odbor koji predstavlja zemlje članice Evropske unije raspravljao je o drugom nacrtu teksta o standardima zagađenja vozila Euro 7, koji je predstavilo špansko predsedavanje EU. Čini se da su se zemlje članice usaglasile oko predloga po kome će norma Euro 7 biti tek nešto rigoroznija od Euro 6.

Po svemu sudeći, lobiranje auto-industrije je dalo rezultate. Emisioni standard Euro 7 je trebalo da radikalno ograniči emisiju štetnih gasova. Ali predstavnici auto-industrije odmah su ustali protiv ove odluke sa dva ključna argumenta – zbog ugradnje novih katalizatora i sistema za kontrolu emisije u benzinske i dizel motore, cene automobila bi enormno porasle (i do četiri-pet hiljada evra za male automobile poput Volkswagens Polo).Takođe, ulaganje u nove tehnologije za smanjenje emisija oduzelo bi značajna sredstva proizvođačima automobila namenjena ulaganjima u električnu tranziciju, odnosno električne automobile.

Svojim argumentima lobisti auto-industrije su očigledno uspeli da ubede evropske političare, koji su suštinski ublažili normu Euro 7, piše Revijahak.

Sa druge strane, udruženje Transport & Environment, koje promoviše zelene politike, razočarano je ishodom. Udruženje tvrdi da je zagađenje vazduha u evropskim gradovima užasno i da i dalje premašuje smernice Svetske zdravstvene organizacije (SZO).

U Evropi je oko 400.000 prevremenih smrti godišnje uzrokovano zagađenjem vazduha.

“Ovaj predlog je katastrofa. Popuštajući pretnjama proizvođača automobila, naši političari osuđuju ljude na loše zdravlje. Proizvođači automobila dobijaju dozvolu da zagađuju”, rekla je Ana Krajinska, šef odeljenja za emisije iz vozila i kvalitet vazduha u Transport & Environment.

Šta je novo u najnovijem nacrtu Euro 7 normi

• Ograničenja emisije za automobile su oslabljena. Nema promena u ograničenjima emisije za automobile i kombije u poređenju sa Euro 6, čak ni za dizele kojima je i dalje dozvoljeno da emituju više štetnih azotnih oksida od benzina

• Ograničenja emisija tokom hladnog starta motora, koja su kritična za smanjenje zagađenja u gradovima, također su ukinuta

• Amonijak, koji doprinosi smrtonosnom zagađenju PM2,5 česticama, takođe se odbacuje kao parametar koji se mora smanjiti (kod automobilima)

• Ozbiljno su oslabljena ograničenja emisija za kamione (da bi se smanjilo zagađenje u gradovima). Ograničenja su slabija od onih postavljenih u SAD

• Nema poboljšanja u uslovima testiranja na putevima za automobile u poređenju sa standardom Euro 6, što znači da će automobili moći da nastave da premašuju granice emisije tokom vožnje u gradovima, u brdovitim predelima i po hladnom i toplom vremenu

• Ublažene su i mere u vezi sa emisijom sitnih čestica iz automobilskih guma tokom vožnje.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare