Neki kineski proizvođači nisu uspeli da savladaju osnove tehnike zavarivanja. To bi se dalo zaključiti na temelju rezultata koje je Dongfeng BOX postigao na testovima u organizaciji Euro NCAP-a. Naime, varovi na karoseriji ovog vozila su popustili tokom iskušenja, što je uslovilo dodelu tri zvezdice. Iste one tri koje je dobio i pulen Volkswagena s oznakom T-Cross.
Na testovima sudara su se našla 20 modela savremenih četvorotočkaša, a rezltati donose 16 odlikaša, ova dva trojkaša i još toliko onih s četiri zvezdice. Najveća kontroverza se tiče upravo procene dva vozila iz naslova jer je kineski predstavnik pokazao strukturalne nedostatke, dok to nije bio slučaj kod nemačkog reprezenta kom su nedostajali elektronski sistemi bezbednosti (i to samo u testiranoj, baznoj varijanti).
Kako su testovi Euro NCAP-a tokom poslednjih godina postajali složeniji i strožiji, sve je vatrenija debata o tome kako se automobili ocenjuju na testovima. Ne bi trebalo zaboraviti da je ova institucija Daciju Jogger ocenila samo jednom zvezdicom, i to „samo“ zato što automobilu nedostaju neki od bezbednosnih sistema koje inženjeri Euro NCAP-a smatraju neophodnim. Sledstveno, i Dacia Duster i Bigster su dobili po tri zvezdice iz istog razloga.

Dongfeng BOX, model proizveden u Kini, ali koji se prodaje i u nekim evropskim zemljama, nije prošao test u oblasti varova karoserije, što je otkriveno tokom testa čeonog sudara dva automobila.
„Ako tačkasti varovi pokleknu tokom sudara, struktura može izgubiti integritet, povećavajući rizik od deformacije oko kabine i smanjujući nivo zaštite putnika“, napominju zvaničnici Euro NCAP-a, dodajući da se udar dogodio pri brzini od 50 km/h i „nestabilna karoserija pokreće zabrinutost u vezi sa zaštitom koju bi pružila pri višim brzinama u slučaju slične nesreće“.
Dongfeng BOX je u isto vreme takođe kažnjen jer se vrata nisu otključala nakon udara, što je važno da bi se omogućila brza intervencija spasilaca. Međutim, kineski adut je zavredio 69% za zaštitu odraslih putnika, 81% za zaštitu dece u automobilu, 67% za zaštitu ranjivih učesnika u saobraćaju (pešaka, biciklista) i 77% za bezbednosnu opremu prisutnu u vozilu. Konačan rezultat, tri Euro NCAP-ove zvezdice.
„Raste obim prodaje električnih automobila, kako u EU, tako i u Velikoj Britaniji, a sa rastom tržišta pojavljuju se novi i pristupačni proizvodi, smanjujući troškove za potrošače koji žele da pređu na električne automobile. Međutim, Dongfeng BOX ne ispunjava bezbednosne standarde drugih malih električnih vozila koje je testirao Euro NCAP.
Drugi slični pristupačni automobili, kao što su BYD Dolphin Surf, Firefly, Mini Cooper e, Lynk & Co 02 ili Renault 4 i 5, postigli su četiri ili pet zvezdica, što ističe bezbednosne razlike u odnosu na Dongfeng BOX. Zabrinjavajuće je bilo to što su tačkasti varovi bili ugroženi tokom naših testova i što bi mogli biti dodatno ugroženi u slučaju sudara pri višim brzinama. Takav nedostatak bi trebalo popraviti kako bi se uskladio sa konkurentskim vozilima na brzo razvijajućem tržištu“, rekao je Aled Vilijams, direktor programa Euro NCAP-a.
Čudno jeste, ali je istina da je nemački Volkswagen T-Cross dobio iste tri zvezdice od strane Euro NCAP-a nakon što je ponovo testiran prema standardima iz 2025. godine. Automobil je u prethodnom testu, sprovedenom 2019. godine, postigao maksimalnu ocenu od pet zvezdica. S obzirom na činjenicu da je mali SUV T-Cross postigao isti broj zvezdica kao i kinesko vozilo koje se pokvarilo tokom testa, mogli bismo pomisliti da i evropski automobil ima velike probleme sa strukturnim integritetom. Ali, ne!
VW T-Cross je kažnjen sa do tri zvezdice, ili, preciznije do 74% za zaštitu koja se nudi odraslim putnicima u automobilu, 81% za zaštitu dece u vozilu, 60% za zaštitu ranjivih učesnika u saobraćaju i 57% za bezbednosne sisteme prisutne u vozilu samo zato što mu nedostaje serijska oprema kao što su vazdušni jastuk za kolena (vozač i desni suvozač) i centralni (između putnika u automobilu), detektor prisustva deteta (upozorava vozača prilikom napuštanja vozila da se nešto, moguće dete koje se nalazi zaboravljeno na zadnjem sedištu), aktivna hauba, automatsko kočenje pri vožnji unazad i sistem upozorenja kada biciklista prođe prilikom pokušaja otvaranja vrata.
Naravno, poznato je kako Euro NCAP dodeljuje zvezdice na osnovu najnižeg rezultata dobijenog u bilo kojoj od kategorija, ali, posebno u ovom slučaju, razlika deluje kao nepošteno prevelika.
Pored kontroverzi nastalih oko ocene date Dongfengovom BOX-i i Volkswagenovom T-Crossu, iako prvi u svojoj serijskoj verziji ima više bezbednosne opreme koju je ocenio Euro NCAP, najnoviji test Euro NCAP-a je pokazao da novi DS N8 i Mitsubishi Grandis zaslužuju četiri zvezdice, dok su svi ostali, proizvedeni u svim delovima sveta, i to Audi Q3, BMW X3, Cadillac Optiq, Cherry Tiggo 7, Cherry Tiggo 8, Cupra Born, EBRO s700, EBRO s800, Hongqi EHS5, IM 5, Mazda 6e, MG S6 EV, Škoda Octavia, Volkswagen Golf i Volkswagen ID.4 (ovaj drugi je sklopljen na istoj platformi kao i kažnjeni T-Cross), dobili po pet zvezdica.
AutoRepublika