Poprilično tajno, kineski gigant je počeo da mprodubljuje veze s velikom kompanijom koja je postala ključ svakodnevnog života Amerikanaca: Amazonom. Ovo je strateški potez koji bi trebalo d aoteža gašenje TikToka, ističu insajderi za Forbes.
Čak i ako ne dođe do te akvizicije, bliska veza Amazona s TikTokom i oslanjanje na kinesku platformu sigurno će dati dodatni vjetar u leđa svima onima koji se bune protiv zbrane popularne video platforme. “Sada više nisu besni samo mali biznisi i influenseri, već je u igri i Amazon,” kaže za Forbes Roe Zelcer, koji je donedavno bio vođa TikTokove prodaje usluga i proizvoda u Izraelu. “To je velika stvar za TikTok. Radi se o strateškom potezu kojim produbljuju svoje veze u američkoj ekonomiji”.
Iz TikToka nisu želeli da komentarišu ove navode, dok je portparol Amazona Maria Bošeti istakla da kompanija ne komentariše akvizicije ili nagađanja.
Budućnost aplikacije TikTok je i dalje neizvesna, a za prodaju je preostalo još četiri meseca. Žalbeni sud u Vašingtonu saslušat će obe strane – TikTok i američku vladu, a ova saslušanja su već počela. Alternativa prodaji je da TikTok u SAD-u bude zabranjen u januaru sledeće godine.
Prošlog mjeseca je TikTok najavio veliko partnerstvo s Amazonom, kojim će omogućiti korisnicima da pregledaju i kupuju proizvode s Amazona na TikToku bez potrebe napuštanja aplikacije. I sam Amazon je svoje influensere pozvao da povećaju domet prodavača Amazona na TikToku.
Spajanje s TikTokom možda na prvi pogled izgleda neobično, s obzirom na to da su ove kompanije najžešći konkurenti na polju e-trgovine. Ipak, postoje jasne koristi od saradnje.
Amazon je postao treći najveći oglašivač TikToka u SAD-u, a ispred su jedino Google i Walmart, pokazuju podaci kompanije za istraživanje tržišta Sensor Tower.
Ako ByteDance pristane na prodaju TikToka u SAD-u, Amazonovo novo partnerstvo s kompanijom moglo bi poslužiti kao prvi korak ka potencijalnoj akviziciji, sugeriše Zelcer. “Ako pogledate u ideju da Amazon kupi društvenu platformu i s njom dobije ogromnu publiku iz generacije Z i integriše svu svoju logistiku i prodaju kroz TikTok – da krajnji rezultat bude društvena platforma za e-trgovinu, to je ogromna stvar”, kaže on.
“Potencijalno spajanje ove dve kompanije… to je računica u kojoj je dva plus dva jednako šest”, zaključuje on.
B92.