Zove se dugme za recirkulaciju vazduha u automobilu i većina ljudi ga koristi potpuno pogrešno.
Dugme s nacrtanim automobilom s malom strelicom koja se vraća jedan je od najmanje korišćenih kontrola u automobilu.
Njegova je svrha da, umesto da uzima vazduh spolja, sistem ponovo koristi vazduh koji se već nalazi unutar kabine.
Šta je recirkulacija vazduha u automobilu i kako se koristiti?
Zapravo, recirkulacija je unos vazduha u putnički prostor, filtracija kroz klima uređaj i naknadna distribucija u deflektore.
Glavna razlika između recirkulacije i konvencionalnog usisavanja je u tome što protok vazduha dolazi iz putničkog prostora, a ne spolja.
Režim recirkulacije omogućava vam brzo zagrevanje i hlađenje vazduha, jer se temperatura u kabini razlikuje od temperature izvan automobila.
Ako je aktivirano, dugme za recirkulaciju vazduha omogućava klima-uređaju da koristi vazduh iz unutrašnjosti automobila uvlačeći ga kroz ventilacione otvore.
I, u isto vreme, sprečava ulazak spoljašnjeg vazduha. Dugme se obično nalazi oko točkića klima uređaja koji omogućava vozaču da podesi unutrašnju temperaturu.
Korišćenje dugmeta za recirkulaciju će pomoći u smanjenju potrošnje goriva jer manje opterećuje motor automobila.
Princip je isti za električne automobile jer će klima manje opterećivati bateriju.
U praksi malo ljudi koristi ovu funkciju. Najčešće se recirkulacija koristi za sprečavanje infiltracije neprijatnih mirisa unutar kabine.
Na primer: automobil se ispred jako puši ili prašnjav deo puta. Da ne bi osetili ove mirise, aktiviraju mehaničko dugme za recirkulaciju vazduha i blokiraju pristup od spolja.
Danas.rs