16. Januara 2025.

DS ulazi u luksuzni segment prateći Jaguar, ali neće praviti „veš mašine“

Marka DS se odvojila od matične marke Citroen 2014. godine i danas u okviru grupacije Stellantis pripada (polu)premijum segmentu, zajedno sa markama Alfa Romeo i Lancia. Pre deset godina DS je imao velike planove za Kinu i razvijao jedinstvene modele za to tržište, ali se brzo pokazalo da kineski kupci nisu zainteresovani za francuski premijum. Danas je prodaja DS-ovih modela u Kini gotovo nepostojeća. U Evropi DS takođe beleži osrednji uspeh: od januara do novembra 2024. godine, prema podacima ACEA (Evropsko udruženje proizvođača automobila), prodato je 34.744 vozila, što je pad od 23,6% u odnosu na isti period prošle godine.

Modeli DS-a se i dalje kod mnogih potrošača percipiraju kao skupe verzije Citroena sa iste platforme. Zbog toga Stellantis sada pokušava da ih jasnije pozicionira na tržištu: Citroen ide ka nižem segmentu, bliže markama poput Škode i Dacije, dok DS, s druge strane, ulazi u luksuzni segment, gde se proizvođači oslanjaju na visoke cene svojih vozila, a ne na velike količine prodaje.

Nazivi modela DS-a sada koriste simbol „№“, kako bi se naglasila pripadnost brenda DS svetu francuskog šika, poput parfemske linije Chanel. Prvi „numerisani“ model DS-a je srednje veliki krosoverski liftbek DS №8 na platformi STLA Medium, predstavljen u decembru. U budućnosti će svi modeli DS-a nositi brojeve.

Premijera modela DS №8 uživo održana je na aktuelnom sajmu automobila u Briselu, gde je prisustvovao i trenutni direktor dizajna kompanije DS Automobiles, Tijeri Metroz, koji je dao kratak intervju za britanski časopis Autocar. Metroz je izjavio da će DS postepeno prelaziti iz premijuma u luksuzni segment, ali je upozorio da taj proces može potrajati „deset ili čak dvadeset godina“.

Kod dizajniranja enterijera modela DS №8, tim dizajnera ovog francuskog brenda oslanjao se na standarde Bentleyja, a ne na nemačku „veliku premijum trojku“ (Audi, BMW, Mercedes-Benz). U budućim modelima DS planira još više francuskog šika i luksuza, sa krajnjim ciljem da postane „nešto poput Louis Vuittona u automobilskoj industriji“.

Nedavno je Tijeri Metroz izjavio da želi da atraktivni koncept SM Tribute, predstavljen u septembru, postane serijski model sa V6 motorom od Maseratija. Međutim, nije izvesno da li će taj plan biti realizovan, posebno s obzirom na promene u korporaciji Stellantis nakon decembarske ostavke generalnog direktora Karloša Tavareša.

Postalo je jasno da isključivo oslanjanje na električna vozila nije ispravna strategija za DS, u svetlu trenutnih trendova na globalnom automobilskom tržištu. Kupe sa snažnim V6 motorom zaista bi mogao privući novu publiku brendu.

Tijeri Metroz smatra da su moderni automobili previše slični jedni drugima, posebno kineski, te da su potrebna zaista smela rešenja kako bi se brend istakao u luksuznom segmentu. Ipak, čak i kod električnih automobila, klijenti žele lep dizajn koji ističe njihovu individualnost, a ne „veš mašinu“.

Ovo je jasan nagoveštaj na ekscentrični koncept Jaguar Type 00, predstavljen u decembru, koji mnogi porede sa veš mašinom, klima uređajem ili kancelarijskim štampačem – uz komentar da je to sve, samo ne automobil.

Podsećamo, Jaguar je odabrao radikalan pristup ulasku u luksuzni segment nakon dugogodišnjeg zastoja u premijum kategoriji, što je vrlo rizičan potez. DS, sudeći prema svemu, bira blažu i dugoročniju strategiju – ostaje da vidimo koji od ova dva brenda će se bolje snaći u najvišem rangu automobilskog tržišta.

AutoRepublika

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare