Krosover Audi Q7 je nedavno ažuriran po drugi put, što smo propratili uz komentar kako četiri prstena gube dah u trci s rivalima iz premijum segmenta, ali sada izveštavamo da je modernizacija stigla i do hibridnih verzija velikog SUV-a iz Ingolštata, Misli se na modifikacije koje se mogu puniti, ali kako za konvencionalni (u smislu forme školjke) krosover Q7, tako i za srodni kupeoliki model po imenu Audi Q8. Jasno, pričamo o benzo-električnim pogonskim sklopovima.
Hibridni krosoveri su dobili nove elektromotore, kao i trakcione baterije, što pozitivno utiče, kako na dinamiku vožnje, tako i na bešumnu autonomiju.
Nova baterija koja radi na naponu od 370 volti je sastavljena od šest modula, od kojih svaki sadrži po 17 ćelija kapaciteta 70 Ah. Gušći unutrašnji raspored omogućio je povećanje specifičnog energetskog intenziteta cele baterije, a kao rezultat toga, kapacitet iste je dostigao do kote od 25,9 kWh (koristi se 22 kWh) umesto 17,3 kWh za automobile pre restilizacije. Ovaj kapacitet baterije se veoma približio onom što je do juče nudio čisto električni Mini.
Domet u strujnom režimu, mereno pravilima iz ciklusa po imenu WLTP, dostigao je tako 85 kilometara (90 km u gradu), iako su ranije krosoveri mogli da elektrinim pogonom putuju samo 43 km. Iako rekosmo da je po kapacitetu baterije, dopunjivi hibrid Audija blizak Miniju (32,6 kWh u baterijama), domet se drastično razlikuje, što otkriva koju ulogu igra težina i aerodinamika vozila.
Hibridi su i dalje opremljeni turbobenzinskim agregatom s indeksom V6 3.0 TFSI a koji donosi 340 konjskih snaga i 450 Nm najvišeg obrtnog momenta, kao i osmostepenim automatskim menjačem. S druge strane, novi elektromotor je doneo veću ukupnu moć osnovne hibridne verzije po imenu 55 TFSI e quattro, sa 381 na 394 konjskih snaga, iako je obrtni moment ostao istih 600 njutn metara.
Ali, čak i ovo je bilo dovoljno da se vreme trajanja ubrzanja „iz mesta do stotke“ smanji sa 5,9 na 5,7 sekundi. Vrhunska verzija 60 TFSI e quattro razvija 490 konjskih snaga (umesto 456 KS ranije) i 700 Nm, što mu omogućava da dostigne 100 km/h za 5,0 sekundi u odnosu na nekadašnjih 5,7 sekundi. Obe varijante poseduju elektronski limitator maksimalne brzine podešen na 240 km/h. Međutim, kada ste opredeljeni ka električnom pogonu, i ne želite da trošite benzin, ne možete ubrzati dalje od 135 km/h.
Deklarisana potrošnja goriva obe modifikacije sa potpuno napunjenom baterijom je na nivou od samo 1,4 litara benzina/100 km. Ako je baterija ispražnjena, krosoveri već troše 10,9 litara benzina kada prevale istih onih sto kilometara. Potrebno je 3 sata i 45 minuta da se baterijska jedinica dopunu, onda kada se napaja naizmeničnom strujom, tempom od 7,4 kW. Pričamo o ciklusu punjenja „od 0 do 100%“.
Snaga rekuperacije dostiže 80 kW, a rezultirajuće usporavanje je 0,3g. Pored toga, po prvi put, elektronski kontrolisani stabilizatori tipa eAVS i potpuno kontrolisana šasija su ponuđeni za hibridne krosovere Audija s indeksom Q7 i Q8.
Ažurirani dopunjivi hibridi s četiri prstena na haubi i s imenima Audi Q7 i Q8 su već dostupni za naručivanje u Evropi. Niže pozicionirani Q7 55 TFSI e košta najmanje 85,5 hiljada evra, a za sličan Q8 u obliku kupea, tražiće se 92,9 hiljada evra.
AutoRepublika