8. Marta 2024.

Dodge kaže, „ne očekujte V8, Hellcat i manuelni menjač“

Prošlo je nekoliko dana od kada je Dodge predstavio novu generaciju modela Charger i američka javnost ne može da prestane da priča o njemu. Jedni hvale retro stil i odluku Dodgea da konačno ponudi Charger sa dvoje vrata, ali je lista kritika daleko veća.

Pre svega, ovaj automobil će naredne godine biti dostupan samo na struju pošto će se nuditi samo u verzijama sa 496 i 670 konjskih snaga. Godinu dana kasnije će debitovanje izdanje Banshee sa više od 807 „grla“ kao i par 3,0-litarskih turbobenzinaca sa 420 i 510-540 „konja“. Više o tome možete da pročitate u priči objavljenoj pre nekoliko dana.

I šta onda Jenkiji imaju da zameraju? Pa ako se vratimo dovoljno daleko u istoriju, videćemo da je Charger originalno bio takozvani „muscle“ automobil, sa glomaznim motorom sa osam cilindara i zvukom od koga se najježite. Čak i moderna izdanja, koja su imala četvoro vrata, mogla su se pohvaliti sa moćnim benzincima. Prevedeno na neki jednostavniji jezik, Amerikanci ne žele da vide Charger na struju (baš ironično) ili sa šest cilindara ispod haube.

Prvi čovek brenda Tim Kunaskis je nedavno odgovarao na pitanja medija i otkrio nam neke detalje šta budućnost donosi. Rekao nam je manje-više ono šta smo već znali, a sve je započelo sa pričom da Charger više neće nuditi motore sa osam cilindara. Glavni razlog leži u podatku da čuveni Hemi nije u stanju da zadovolji moderne zakone na račun izduvnih gasova, pa samim tim Hemi, koji je razvijen pre približno 25 godina, jednostavno se ne uklapa u takvu priču.

Kunaskis zatim dodaje da sigurno nećemo videti ni izdanje Hellcat. Reč je o jednom od najmoćnijih serijskih motora ikada ponuđenim od strane američke automobilske industrije, a dolazio je u nekoliko verzija od čega je najmoćnija razvijala 807 „grla“ iz radne zapremine 6,2 litra uz pomoć kompresora. Kunaskis smatra da publika nikada ne bi oprostila Hellcat sa šest cilindara ili još gore na struju bez obzira koliko moćan takav motor bio.

Charger nije nudio manuelni menjač, ali bratski model Challenger jeste. Kunaskis nam je potvrdio da takva opcija neće biti dostupna na novom Chargeru, kao ni pogon na zadnje točkove već samo pogon na sva četiri točka.

Predsednik Dodgea za kraj dodaje da će biti veoma teško ubediti tradicionalne američke kupce da potroše novac na novog Chargera, a smatra da će njihovo mišljenje promeniti onog momenta kada ga provozaju. Vreme će pokazati ko je u pravu, ali američkog giganta svakako očekuje nekoliko veoma teških godina…

AutoRepublika

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare