Prvi servis robotskih taksija biće pokrenut u Zagrebu 2026. godine, navodi Rimčeva nova kompanija Verne. Nakon toga, dodaju, usluga Verne biće dostupna i u drugim evropskim gradovima – prvo u Velikoj Britaniji i u Nemačkoj i na Bliskom istoku.
Kompanija je već potpisala ugovore sa 11 gradova u EU, Velikoj Britaniji i na Bliskom istoku i pregovara sa više od 30 gradova širom sveta koji žele da postanu partneri, navodi kompanija, a prenosi Index.
Personalizacija svake vožnje – od temperature u vozilu do mirisa
“Aplikacija je sve što vam treba da započnete svoje putovanje. Pomoću aplikacije možete da vidite koliko će vremena trebati da vas pokupi i budite sigurni da vožnja neće biti otkazana. Svaka vožnja može biti personalizovana – od temperature do mirisa – osiguravajući da putovanje nije samo dolazak do odredišta, već i uživanje u lepoti svake vožnje.”
U Zagrebu će se graditi pogon za proizvodnju autonomnih električnih vozila
Ključni deo sistema je infrastruktura koju zovu Mothership.
“Mothership je dom u kojem ćemo voditi računa o našim vozilima.”
Inače, vozilo Verne ima dva sedišta i koncept enterijera koji u potpunosti redefiniše ideju unutrašnjeg prostora vozila.
“Vozilo će biti potpuno autonomno sa sistemom sposobnim za vožnju u dinamičnom gradskom saobraćaju. Mobileye Drive napredna platforma za autonomnu vožnju biće integrisana u Verne vozilo i zajedno sa sofisticiranim setom senzora uključujući kamere, radar i lidar, omogućiće mogućnosti autonomne vožnje.”
“Mobileye sistem omogućava fleksibilnost i funkcionisanje autonomne vožnje na različitim lokacijama, na različitim tipovima puteva u različitim vremenskim uslovima, uzimajući u obzir lokalne stilove vožnje“, opisuju oni.
Zašto dvosed?
“Podaci pokazuju da u 9 od 10 putovanja vozilo koristi 1 ili 2 osobe. Dakle, većinu putovanja možemo zadovoljiti dvosedom i stvoriti jedinstven unutrašnji prostor u vozilu kompaktne veličine.”
“U unutrašnjosti Verne ima više prostora nego u Rolls-Royce automobilu, što vam omogućava da se opustite i efikasnije provodite vreme.”
“Optimizovali smo otvaranje vrata tako da korisnici mogu samo da uđu i odmah sednu. Klizna vrata su dizajnirana tako da ne ometaju tok saobraćaja oko vozila i da i dalje stižete na odredište sa stilom. Nakon ulaska u vozilo, putnici mogu da ispruže noge i udobno sede.”
“Želeli smo da dizajniramo unutrašnjost na način koji manje podseća na automobil, a više na dnevnu sobu”, opisao je Adriano Mudri, direktor dizajna robotaksija.
Dnevna soba na točkovima
“Vozilo Verne je savršen prostor za slušanje muzike ili gledanje filmova uz udobnost bez premca, UltraWide ekran i 17 zvučnika za vrhunski kvalitet zvuka.”
“Putnički prostor će biti prilagođen vama. Ambijent – zvuk, svetlo – moći ćete da prilagodite svakom raspoloženju, dok vam ekstra velika sedišta omogućavaju pet različitih nivoa udobnosti i zadovoljstva za rad, opuštanje ili odmor.”
“Između sedišta nalazi se tačped za interakciju sa sistemom vozila gde možete podesiti podešavanja vozila.”
“Ovo je takođe dom ključne funkcije Median, koja se koristi za pokretanje i zaustavljanje vožnje, dajući korisniku osećaj kontrole nad autonomnim vozilom.”
“Iznad vas je zaobljeni svetlarnik, takozvani Halo prsten, nikada ranije viđen, koji vam daje neke nove poglede na grad.”
“Verne se takođe pobrinuo da razvije materijale koji odgovaraju svrsi, zahtevima vožnje i izdržljivosti, dok istovremeno pružaju atraktivan, kvalitetan i udoban izgled i osećaj”, opisuje proizvođač robotaksi.
B92.