Njegovo ime nam je svima poznato jer je reč o verovatno najslavnijem dizajneru u istoriji automobilskog sveta. Slavni Đorđeto Đugaro nam je podario toliko legendarnih modela, a ono što ga je posebno proslavilo jeste podatak da je bio zaslužan za razna dela sa velikom razlikom u ceni.
Jer koliko drugih stilista bi mogli reći da su dizajnirali i Volkswagenov Golf i Ferrarijev 250 GT. Đorđeto je uvek pričao kako je najviše voleo da radi za modele za šire narodne mase, ali to ne znači da i one firme poznate po egzotičnim četvorotočkašima nisu želele njegove usluge. Radio je za neke od najvećih dizajnerskih kuća na svetu kao što su Bertone i Ghia pre nego što je osnovao sopstvenu firmu ItalDesign 1968. godine. Tamo će provesti narednih 47 godina pre nego što je prodao Audiju.
Znajući da se radi o čoveku koji je proglašen za najboljeg automobilskog dizajnera 20. veka, njegova nedavna izajava je pomalo iznenađujuća. U vreme kada svi kažu da Teslin električni pikap kamionet Cybertruck izgleda kao „kontenjer na točkovima“ i da je „napravljen od recikliranih šerpi“, Đorđeto smatra da je zapravo remek delo.
Štaviše, izjavio je da je Cybertruck „Pikaso automobilske industrije“, što se naravno odnosi na čuvenog španskog slikara i jednog od najvećih velikana tog sveta. Izjava je data italijanskim novinama „La Repubblica“, a Đorđeto je tom prilikom dodao da smatra kako će Cybertruck biti veliki komercijalni uspeh zato što ljudi vole četvorotočkaše koji se pojavom izdvajaju od ostatka sveta.
Mediji smatraju da je 85-godišnji Italijan samo emotivan iz razloga što je Cybertruck proizveden od nerđajućeg čelika, a od istog materijala je izrađen i čuveni DeLorean DMC-12 za koji se postarao baš Đuđaro pre više od četiri decenije.
Njegova tvrdnja je da električni kamionet „ne traži perfekciju i harmoniju već emocije i robusnost“ i da se odlično uklapa u današnja vremena, gde se ceni posebnost i biti drugačiji od ostalih, umesto pukog praćenja poteza rivala.
Ilon Mask će sigurno biti presrećan da čuje tako nešto, posebno zato što je ranije rekao da je DeLorean bio glavna inspiracija u razvoju Cybertrucka. A na komentar da će biti veliki komercijalni uspeh, interesovanje je više nego veliko i naručeno je približno dva miliona primeraka pre nego što je ijedan od njih sišao sa proizvodne trake.
Mišljenja o Đuđarovoj izjavi su za sada promenjiva, pa tako jedni kažu da bi ga trebalo slušati, jer je napravio više uspešnih modela nego bilo koji drugi stilista, dok će drugi reći da je „matorac prolupao u starim godinama i više ne zna o čemu priča“. Zaključite sami ko je u pravu…
AutoRepublika