Predlog rešenja problematične situacije je od strane lokalnih trgovaca poslat predsedniku grupacije Renault, Žanu Dominiku Senaru na dan 2. maj 2023. godine i u njemu se navodi da bi sporazum uključivao klauzulu koja podrazumeva isplatu na račune ruskih distributera, sume od stotinak miliona evra, a koja bi trebalo da bude dovoljna da se nadomesti šteta koju su te firme pretrpele usled naprasnog povlačenja marke Renault s tamošnjeg tržišta. Ovo je lokalnim medijima izjavio predsednik asocijacije „Ruskih distributera automobila“ (Russian Automobile Dealers – ROAD) Aleksej Podščekoldin.
Francuska kompanija je uredila uslove svog povlačenja iz Rusije još u maju 2o22. godine kada je ugovorena prodaja moskovske fabrike za proizvodnju automobila za simboličan iznos od jednog evra, sve u organizaciji lokalnih organa samouprave ruske prestonice. U isto vreme, distributivna mreža Renaulta je u Rusiji uključivala više od 150 trgovinskih društava koja su praktično ostavljena na cedilu – da se snalaze u sopstvenoj režiji.
Sada ljudi iz tih firmi žele da isposluju naknadu štete koju im je nanela odluka uprave galskog koncerna, pa traže da im se izmire sredstva koja su svojevremeno uložena kako bi se maloprodajni objekti priveli standardima koje propisuje Renault, a traži se i refundacija troškova obuke radnika, rashoda finansiranja za uzete kredite zarad finansiranja saradnje s Renaultom…
Povrh toga, traži se i naknada troškova vezanih za ispunjenje garantnih uslova, odnosno za popravke vozila u garantnom roku za koji su odgovorni Francuzi. Umalo da zaboravimo, neizbežan je i zahtev za naknadu štete nastale povlačenjem proizvođača s ruskog tržišta.
Ako se rukovodstvo Renaulta ogluši o zahtev bivših saradnika, veoma je verovatno da će priča dobiti sudski epilog. Ali, ne zna se ni pred kojim sudom bi spor mogao biti pokrenut.
AutoRepublika