Uprkos lakšim materijalima i digitalnoj tehnologiji, automobili su svake godine sve teži, između ostalog i zato što rastu. To se odražava i na listi najprodavanijih modela u Evropi.
U početku su automobili dobijali na masi uglavnom usled poboljšanja bezbednosnih karakteristika i zaštite od sudara, a nakon toga je je to bila potreba vozača za više luksuza.
Međutim, poslednjih godina, SUV vozila postaju sve popularnija. Stvari izgledaju još gore u budućnosti jer će još teži električni SUV-ovi sve više dominirati.
Prema podacima francuske konsultantske kompanije Inovev, automobili koji se danas proizvode u Evropi u proseku su 7 centimetara viši, 10 centimetara širi i 20 centimetara duži nego što su bili 2000. godine.
Prosečna težina automobila porasla je za 20 odsto od početka ovog veka, na oko 1,5 tona.
Broj SUV vozila sada čini 40 odsto ukupnog prodajnog tržišta, a elektrificirana vozila (električna i hibridna) čine 25 odsto proizvodnje u Evropi. Prema istom izvoru, udeo SUV-a u prodaji u Evropi porastao je sa 3 odsto u 2000. na čak 46 odsto tržišta prošle godine, odnosno u 2022. prodato je 5,2 miliona novih SUV vozila.
Prošle godine je u SAD je prodato 7,6 miliona “terenaca”, a u Kini čak 11,2 miliona.
Konsultanti očekuju da će se broj registracija SUV-a u svetu povećati sa 32 na 35 miliona vozila u naredne dve godine. Poseban problem je sa parking garažama, gde mnoga mesta postaju premala…
B92.