Potpuno električni A6 i S6 e-tron dostupni su u Sportback i Avant verzijama, u opcijama sa jednim i dva elektromotora.
Audi je zvanično predstavio potpuno novi A6 e-tron, čime je načinio značajan korak napred u elektrifiaciji svoje game.
Dostupan u Sportback i Avant (karavan) verziji karoserije, novi model direktno cilja na Mercedes EQE i BMW i5. Za razliku od svog prethodnika, ova generacija A6 će biti isključivo na struju, nudeći kupcima čisto električno iskustvo vožnje.
Nakon lansiranja potpuno električnog modela, Audi je spreman da obnovi i svoju tradicionalnu liniju. Aktuelni A6 sa SUS pogonom biće redizajniran i preimenovan u A7, u skladu sa novom strategijom ovog proizvođača automobila koja podrazumeva dodeljivanje parnih brojeva u oznakama električnih modela.
Produkcijski A6 e-tron odražava dizajn svojih konceptnih prethodnika iz 2021. (Sportback) i 2022. (Avant).
Suptilne dorade uključuju blago prilagođena podeljena LED prednja svetla, uočljiviju crnu hromiranu masku, tradicionalne ručke na vratima i LED zadnja svetla pune širine.
Audi je prilikom razvoja automobila dao apsolutni prioritet aerodinamici, sprovodeći preko 1.300 simulacija i opsežna testiranja u vazdušnom tunelu.
Rezultat je najaerodinamičniji Audi ikada. Sportback varijanta ima koeficijent otpora od 0,21 Cd, nadmašujući svoje direktne rivale.
Audi tvrdi i da je A6 e-tron Avant najaerodinamičniji karavan u svojoj klasi sa koeficijentom otpora od 0,24 Cd.
Instrument tabla i centralna konzola su uglavnom prenete sa Audija Q6 e-tron.
Na kontrolnoj tabli dominira trostruki ekran koji se sastoji od 11,9-inčne digitalne instrument table, 14,5-inčnog infotejnment displeja i 10,9-inčnog suvozačkog ekrana osetljivog na dodir.
Ovu digitalnu ekstravaganciju dopunjuju dva dodatna, bočna ekrana koja služe kao zamena za tradicionalne spoljne retrovizore (umesto ogledala u kućištima retrovizora, tu su male kamere).
Audi A6 e-tron je zasnovan na PPE mehaničkoj platformi, baš kao i modeli Audi Q6 e-tron i Porsche Macan EV.
U početku, linija modela uključuje tri pogonska agregata, sa više RWD i AWD opcija koje slede kasnije, u zavisnosti od tržišta.
Osnovni Audi A6 e-tron ima jedan električni motor i zadnji pogon. Motor generiše 367 KS (270 kW).
A6 e-tron quattro sa pogonom na sva 4 točka ima dva elektromotora ukupne kombinovane snage 428 KS (315 kW).
Snažniji S6 e-tron takođe ima dva električna motora, koji imaju kombinovanu snagu od 503 KS (370 kW) ili do 551 KS (405 kW) kada je aktivirana funkcija “launch control”, ubrzavajući 0-100 km/h za 3,7 sekundi.
Iako je ovo prilično brzo za limuzinu srednje veličine, to neće biti vrh ponude za A6 e-tron, jer Audi radi na verziji RS6 e-tron sa još više snage.
Nezavisno od pogonskog sklopa, baterija smeštena u podu ima kapacitet od 100 kWh (94,4 kWh neto), sa arhitekturom od 800V koja podržava DC punjenje do 270 kW.
Domet je impresivan, sa preko 720-750 km za A6 e-tron i preko 640-670 km za S6 e-tron, u zavisnosti od vrste karoserije.
Audi je takođe potvrdio da će u budućnosti biti ponuđena manja opcija baterije kapaciteta 83 kWh.
Audi A6 e-tron će biti dostupan za naručivanje u Evropi od septembra 2024. Cene u Nemačkoj počinju od 75.600 evra za A6 Sportback e-tron Performance i od 99.500 evra za S6 Sportback e-tron.
U oba slučaja, Avant varijanta je skuplja za 1.650 evra.
B92.