30. Decembra 2024.

Daihatsu sprema narodni kei hot-heč sa turbo motorom i manuelnim menjačem

Aktuelni Daihatsu Mira e:S druge generacije proizvodi se od 2017. godine i trenutno gubi pozicije na japanskom tržištu. Prema podacima sa sajta BestSellingCarsBlog, od januara do novembra 2024. godine prodato je 39.226 primeraka (-33% u odnosu na isti period prethodne godine). Poređenja radi, lider u segmentu kei-automobila u Japanu je Honda N-Box, koja je u istom periodu prodata u 191.423 primerka (-9,6%).

Ukupno, Daihatsu je u prvih 11 meseci 2024. godine prodao 333.594 automobila u Japanu (-39,5%), zauzevši peto mesto među najpopularnijim markama, iza Toyote (1.259.357 vozila, -14,2%), Suzukija (669.215 vozila, +10,8%), Honde (622.589 vozila, +15,2%) i Nissana (444.073 vozila, -0,6%).

Statistika pokazuje da se Daihatsuov biznis u domovini polako urušava, pa je jasno zašto rukovodstvo želi da oživi potražnju uz pomoć atraktivnih modela. Jeftini hot-heč sa oznakama GR Sport je dobra ideja, ali trenutno je Daihatsu Mira e:S GR Sport predstavljen kao koncept. Hoće li postati serijski model, verovatno zavisi od reakcije publike na Tokijskom auto-salonu. Ipak, već sada, u fazi najave, Mira e:S GR Sport izaziva veliko interesovanje.

Standardni Daihatsu Mira e:S opremljen je trocilindričnim atmosferskim benzinskim motorom zapremine 658 kubika (KF-VE, 49 KS, 57 Nm) u kombinaciji sa menjačem CVT – skromnih performansi, ali dostupan sa prednjim ili pogonom na sve točkove. Verzija GR Sport obećava manuelni menjač i turbomotor, čije karakteristike još nisu otkrivene. Najverovatnije će to biti poznati trocilindrični turbomotor KF-DET, koji u drugim Daihatsuovim modelima proizvodi 64 KS i 103 Nm.

Od divizije Toyota Gazoo Racing mali hot-heč je dobio agresivnije branike u stilu Toyota GR Yarisa, sportske felne, prepravljeni sistem oslanjanja i sportska prednja sedišta u unutrašnjosti. Možda će nakon premijere biti otkriveni i drugi detalji. Pored drumske verzije Daihatsu Mira e:S GR Sport, na Tokijskom auto-salonu će biti predstavljena i trkačka verzija sa „borbenim“ dizajnom.

Po dimenzijama, verzija GR Sport se ne razlikuje od standardnog Daihatsua Mire e:S: ukupna dužina iznosi 3.395 mm, širina 1.475 mm, visina 1.500 mm, a međuosovinsko rastojanje je 2.455 mm.

Ako Daihatsu Mira e:S GR Sport uđe u proizvodnju, biće odličan izbor za početnike u auto-sportu, a cena bi trebala biti vrlo privlačna. Standardni hečbek Mira e:S trenutno u Japanu košta od 992.200 do 1.179.200 jena (6,03 do 7,16 hiljada evra), u zavisnosti od opreme.

AutoRepublika

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare