Na našem kontinentu Dacijini modeli Logan, Sandero i Sandero Stepway trenutno „žive“ tržišni život u trećoj generaciji (od 2020). Godinu dana kasnije, navedenim modelima pridružio se i karavan/miniven po imenu Jogger.
Godine 2022. cela porodica je blago modernizovana – prešlo se na novi korporativni stil brenda. I po nekoj logici se čini da je već došlo vreme za potpunu restilizaciju, ali Dacia je ponovo sprovela blago osvežavanje. Štaviše, trenutna poboljšanja su uglavnom iznuđena. Činjenica je da će u julu u Evropskoj Uniji na snagu stupiti novi zahtevi za bezbednost vozila: oni podrazumevaju proširenje liste standardnih sistema, što je Dacia uradila sa Loganom, Sanderom i Joggerom. Međutim, druge novine, iako skromne, predviđene su za modelnu 2024. godinu.
Generalno uzev, Dacije danas i nisu toliko ogoljene kao pre. Dakle, spisak obavezne opreme odavno uključuje ne samo prednje, već i bočne vazdušne jastuke, kao i tempomat i sistem za automatsko kočenje. (O svemu ovome najbolje može da sudi naš advokat Sale Dragović ).
U novoj modelnoj godini, Logan, Sandero, Sandero Stepway i Jogger su dobili senzore za svetlost i kišu, sisteme za praćenje obeležavanja traka, prepoznavanje putnih znakova, praćenje stanja vozača i pomoć pri parkiranju pozadi. Pored toga, sistem za automatsko kočenje je naučio da prepoznaje pešake i bicikliste, dodata je „crna kutija“ (snimač podataka o događajima) i standardni alkotest.
Takođe, na šoferšajbni i zadnjim staklima pojavio se „QR“ kod, zahvaljujući kojem, u slučaju nezgode, spasioci pomoću posebne aplikacije mogu brzo da utvrde gde se nalazi rezervoar za gas ili da odvoje akumulator.
Svi modeli imaju felne od 16 inča novog dizajna; u prednjem delu kabine se pojavio USB-C konektor; za Logan, Sandero i Sandero Stepway, sličan port je dostupan pozadi, ali uz dodatnu naknadu.
Paleta boja karoserije je proširena tako da uključuje ekskluzivnu nijansu Safari Beige (safari bež), plus Shale Grey i Cedar Green su sada dostupne za sve automobile (ranije dostupne za Jogger i nivo opreme Extreme). Osnovni Jogger sada podrazumevano ima klima uređaj (ranije je to bila opcija za bazni model), ali bogate verzije su dobile novi virtuelni uređaj – poput novog Dustera. Pored toga, hibridni Jogger je dobio funkciju E-Save: sačuvaće nivo baterije tako da je dovoljan za dalje putovanje – na primer, tokom dugog preticanja ili strmog uspona.
Porudžbine za ažurirane modele Dacije počeće da se primaju na proleće. Cene još nisu objavljene, mada je jasno da će automobili poskupeti.
AutoRepublika