Dacia slavi dvostruki jubilej ove godine – 25. godišnjica ulaska u grupu Renault i 20. rođendan svog kultnog modela Logan. Stoga je pripremljena ograničena serija pod nazivom „XX“! Za tu priliku, proizvođač nudi dvobojnu karoseriju!
Iako je Dacia proizvodila automobile od kraja šezdesetih, trebalo je do sredine dvehiljaditih da se njen uspeh proširi van granica Rumunije. Uspeh koji sve duguje Loganu, prvom modelu Renaultove ere, koji je kupio posrnulog rumunskog proizvođača 1999. godine. Zvanično predstavljen u julu 2004. godine, dok je u septembru iste godine, pre skoro 20 godina, Logan isporučen prvom kupcu. Početak uspešne priče koja je bila koliko neočekivana, toliko i spektakularna, budući da je Dacia sada u stanju da igra na čelu tržišta, pa čak i da svoj Sandero postavi na vrh prodaje u Evropi 2024. godine!
Teško je, gledajući originalni model, zamisliti takvu sudbinu za ovaj model i trebalo je da cilja na tržišta u razvoju. Međutim, brojke su tu: za tri generacije (2004, 2012. i 2020) prodato je 1.280.000 Logana, uključujući 695.000 van Rumunije, gde je od 2005. godine najprodavaniji model na tržištu. Ako tome dodamo i njegov MCV ( karavan), pikap i kombi, brojka čak premašuje dva miliona jedinica!
Ograničena serija „XX” zasnovana je na trećoj generaciji Logana, koji se pojavio u isto vreme kada i Sandero III. Verovatno je najuspešniji u pogledu dizajna, sa konačno dobro integrisanim gepekom. Sa svojim rođačkim hečbekom deli ceo prednji deo do B-stuba, ali se odlikuje dužim međuosovinskim rastojanjem od Sandera i, naravno, 30 centimetara većom dužinom, koja je u suštini dodata na zadnjem prepustu.
Estetski, XX dobija nalepnice na zadnjim vratima i prtljažniku, kao i na kućištima retrovizora. Originalnije, moguće je izabrati, kao opciju, crni krov za 240 evra. Ovo je prva Dacia koja je usvojila dvobojnu karoseriju, ali ne i poslednja, budući da će budući Bigster (zvanično u oktobru) takođe biti dostupan u različitim kombinacijama boja. Govoreći o bojama, Logan XX je dostupan samo u beloj Glacier i, kao opcija (500 evra) u sivoj Schist ili zelenoj Cedar, dve boje koje su nedavno stigle u listu boja sedana.
Standardno dolazi sa antenom „ajkule peraje“ i aluminijumskim felnama Randia od 16 cola. Unutrašnjost je još diskretnija jer se na centralnoj konzoli nalazi jednostavni panel. S druge strane, kada je u pitanju oprema, XX daje sve od sebe tako što uključuje apsolutno sve što postoji na Loganu: automatsku klimu, Media Nav sa integrisanom evropskom navigacijom i 6 zvučnika, povezivanje pametnog telefona, „hands-free“ karticu, električnu ručnu kočnicu, prednje i zadnje USB-C povezivanje, farovi (LED) i automatski brisači vetrobranskog stakla…
Naravno, tu je i ceo obavezni paket GSR2 sa raznim pomagalima u vožnji koji su sada neophodni, uključujući zadržavanje trake, čitanje znakova sa upozorenjem o prekoračenju brzine, detektor zamora i ograničavač brzine. Svi ovi ADAS-i se mogu konfigurisati na centralnom ekranu preko postavke „Mi Safety Perso“, koja se može pozvati jednostavnim dugmetom levo od volana i tako deaktivirati jednim pokretom.
Što se tiče motora, u ponudi su samo TCe 90 i ECO-G 100 na dva goriva (benzin/TNG), oba povezana sa šestostepenim manuelnim menjačem. Dacia je radoznalo izostavila verziju TCe 90 CVT, iako je dostupna u verziji Journey iz koje je izvedena ova ograničena serija.
Ograničen u vremenu i broju primeraka (trenutno je planirano 4.000 jedinica), Logan XX se prodaje po ceni od 16.000 evra u verziji TCe 90 i 16.300 evra u ECO-G 100.
AutoRepublika