Rešenje deluje jednostavno, a deo je koncepta kojim Odeljenje za urbanizam želi da smanji emisiju ugljen-dioksida u centru grada.
Udruženje nemačkih gradova saopštilo je da će od vlade u Berlinu tražiti da vlasnici većih automobila plaćaju skuplji parking. Trend je da ljudi kupuju sve više velikih automobila, što je u potpunoj suprotnosti sa postavljenim ciljevima zaštite životne sredine i smanjenja potrošnje energije.
Prema Federalnoj upravi za automobilski saobraćaj, skoro 30 odsto od 2,65 miliona novih vozila prodatih prošle godine bili su SUV modeli. Stoga je, kažu, logično da stvarne troškove parkiranja i vožnje treba pripisati vlasnicima velikim vozilima.
Ideja o proširenju parking mesta ili prenameni višespratnih parkinga za sve veći broj SUV vozila smatra se apsurdnom, prenosi de24live.de.
Čini se logičnim da bi vlasnik 2,69 metara dugog Smarta, koji emituje 87 grama ugljen-dioksida po kilometru, morao da plati manje od vozača skoro duplo dužeg Mercedesa S klase, koji emituje 211 grama.
“Odlična je ideja da se naplata parkiranja na javnim mestima zasniva na veličini vozila”, kaže Petra Šefer, profesorka planiranja saobraćaja i javnog prevoza na Univerzitetu primenjenih nauka u Frankfurtu.
Međutim, Šefer ne isključuje mogućnost pravnih i organizacionih prepreka.
Šef tima stručnjaka Društva za istraživanje puteva i saobraćaja dao je i preporuke za veličinu parking mesta.
Zanimljivo je da najveći upravitelj parking prostorima u Evropi, Apcoa Parking, sa 1,4 miliona parking mesta na 8.400 lokacija u 12 zemalja i godišnjim prihodom od oko milijardu evra, godinama nudi XXL parking mesta širine 3,50 metara za porodična i SUV vozila.
“Mnogi vozači su spremni da prihvate doplatu. Verujemo da će u velikim gradovima preovladati tarife parkiranja prilagođene veličini vozila i trenutnoj zauzetosti garaže.”
A šta vi milsite, da li vlasnicima većih automobila treba naplaćivati skuplji parking?