U poređenju sa vozilima sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, Nemački auto-klub (ADAC) vidi prednosti u nižim troškovima električnih automobila kada je reč o vozilima srednje veličine, objavilo je ovo automobilsko udruženje.
U kategoriji malih vozila, međutim, električni automobili često nisu konkurentni. Kako se navodi, proračuni su zasnovani na punim troškovima za modele vozila koji su trenutno dostupni na nemačkom tržištu.
Pored troškova goriva ili električne energije i amortizacije vozila, u kalkulacije su uključene i stavke kao što su troškovi održavanja, porezi i osiguranje, piše Poslovni.hr.
U proseku, za analizirana vozila srednje veličine, električni automobili su bili nešto jeftiniji, uz pretpostavku godišnje kilometraže od 15.000 kilometara i petogodišnjeg perioda zadržavanja vozila.
Ovo je važilo čak i kada su cene struje bile veoma visoke, 0,80 evra po kWh a goriva relativno, 1,50 evra za litar dizela.
U kategoriji malih automobila, sa druge strane, električna vozila su prošla loše.
Čak i sa cenom struje od 0,40 evra po kWh i cenom goriva od 2 evra po litru, automobili sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem u ovoj kategoriji su u proseku jeftiniji za vožnju.
Prema ADAC-u, cene električnih automobila su jednostavno previsoke u poređenju sa automobilima sa SUS motorom.
Stvari izgledaju malo bolje kod vozila niže srednje klase.
Ovde, sa 0,40 evra po kilovat satu, električni automobili mogu da “nadmaše” dizelaše čak i po ceni goriva od 1,50 evra za litar. Za automobile na benzin, sa druge strane, krajnji rezultat zavisi od tačne cene goriva.
U višoj srednjoj klasi dizelaši pobeđuju čak i sa 0,30 evra za struju i 2 evra za litar goriva.
U vozilima luksuzne klase, stvari ponovo izgledaju bolje za električne automobile – sa cenama električne energije nešto više od 0,50 evra po kilovat satu, oni su jeftiniji za vožnju od modela sa SUS motorom, a isto važi za potkompaktne automobile, do nešto ispod 0,50 evra po kWh.
Međutim, prema ADAC-u, ove vrednosti mogu značajno da variraju u zavisnosti od vozila ili, na primer, iznosa rabata koji su odobreni za određene modele.
ADAC nije zasebno procenjivao SUV vozila, već ih je svrstao u druge klase automobila, prema ceni i veličini.