22. Jula 2023.

Da li su bili u pravu? Kako je trebalo da izgleda logotip čuvene automobilske marke

Početkom šezdesetih, poznati nemački brend sportskih automobila zamalo je dobio novi logo.

Jedan od najprepoznatljivijih automobilskih logotipa, tačnije amblema, svakako je onaj brenda Porsche. Crni konj na zlatnoj podlozi je zaštitni znak auto-marke od 1952. godine, ali je u međuvremenu bilo pokušaja da se “osveži” modernijim rešenjima.

Kada se pogledaju predlozi za novi grb i oni koji se još čuvaju u arhivi kompanije, možemo samo reći da je dobro što je Porsche ostao veran originalu i godinama ga samo dodatno usavršavao.

Naime, aktuelni amblem Porshea naišao je na mnoge kritike još 1960-ih, a najviše su se žalili prodavci. Razlog danas zvuči banalno, ali u to vreme “štampanje” u boji je bilo izuzetno skupo, a logo se pokazao previše složenim u štampi, piše Index.

Pored toga, 1961. godine, tadašnji šef marketinga, Herman Laper, dobio je mišljenje menadžera prodaje, koje je ukratko glasilo:

“Različite boje i mnogo detalja u celini ne daju kompaktan, koherentan vizuelni efekat u drumskom saobraćaju.”

Mercedes i Volkswagen su navedeni kao primeri dobrog dizajna, dok se Porsche smatrao zastarelim.

Osmišljena su nova rešenja, a sada ih javnost može videti, jedan od tih logotipa je umalo “ukrasio” naslednika Porschea 356, model 911.

Na kraju je odlučeno da se zadrži stari logo. Tačan razlog nije poznat, ali se na kraju odluka ispostavila kao ispravna.

Danas je Porsche logo jedan od najprepoznatljivijih u svetu automobila i šire.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare