Renault je brend koji je čvrsto utemeljen u Kolumbiji. Francuski proizvođač tamo proizvodi automobile od 1969. godine u Envigadu, u fabrici svoje podružnice Sofasa, koja je nekada bila zajednička sa Toyotom. Danas čak dominira i na lokalnom tržištu. Istorija Renaulta u Kolumbiji ima još jednu posebnost: tamo se firma zove Renol! Pa zamalo.
Kada se Renault etablirao u Kolumbiji, zemlji španskog govornog područja, „renol“ je brzo postao najkorišćeniji izgovor imena brenda među stanovništvom, na veliko nezadovoljstvo lokalnih komunikacionih timova francuske marke. Uprkos svim naporima tokom poslednjih decenija, naziv Renol se čvrsto usidrio u kolumbijskoj popularnoj kulturi i traje do danas. Ova neverovatna posebnost nije ekskluzivna za Kolumbiju i nalazi se u drugim zemljama u kojima se govori španski, ali ne u svim.
Konačno, 2023. Renault odlučuje da prigrli Renola i Kolumbijce u isto vreme. U svojoj najnovijoj lokalnoj reklamnoj kampanji, proizvođač dijamanata izjavljuje: „To je Renol, a ne Renault; i ako su nas tako nazvali Kolumbijci, nama je to u redu. Ovo saosećajno namigivanje (koje ne odgovara nikakvoj zvaničnoj promeni imena, da preciziramo) potkrepljeno je i video snimkom na kome je nekoliko generacija vozača Renaulta/Renola postavljeno u Medeljinu, Bogoti i Santa Marti.
Reakcije na ovu kampanju vidljive na kolumbijskim društvenim mrežama izgleda ukazuju na to da je Renault pogodio cilj, a mnogi korisnici interneta komentarišu anegdote o njihovom Renolu.
Uredniku ove vesti je i dalje čudno zašto se Renault izgovara „Reno“ a ne „Renol“, tako da možemo da kažemo da nam se sviđa kolumbijski izgovor.
Pogledajte i reklamu…
AutoRepublika