Zastava 101, popularni “kec” ili “stojadin”, kako smo ga od milja nazivali, po mnogima je najbolji automobil koji je napravljen u SFRJ.
Ako nije najbolji, svakako je najpoznatiji. To je automobil koji je tokom svog dugog veka doživeo brojne verzije. Pored varijanti sa 3 i 5 vrata, bilo je različitih nivoa opreme, a ponuđena je i verzija za dostavu Poli.
Poli je bio povod za razvoj još jedne verzije “keca”. Bila je to Zastava 101T sa dvostrukom zadnjom osovinom.
Automobil je razvijen tokom 1990-ih u “Zastavi” sa ciljem postizanja maksimalnog kapaciteta i broja putnika. U to vreme slična vozila, ali ne sa duplom osovinom, nudili su Renault (Express), Citroen (C15) i drugi.
Iako prototip, ovaj automobil je bio registrovan za prevoz pet osoba, dok je zadnji deo vozila bio namenjen prevozu tereta.
Na kraju se odustalo od projekta, a automobil je prodat Ronilačkom klubu “Kragujevac”, gde se aktivno koristio.
Ako je suditi na osnovu fotografije koja je objavljena na Fejsbuku (“Oficijalna stranica Zastava 101 foruma”), vozilo je, nažalost, neslavno završilo, odbačeno i zaboravljeno.