Da li ste znali da je Ducati napravio F1 agregat?
Kada pomenete ime “Ducati”, nema dvosmislenosti o tome šta oni proizvode. Italijanski proizvođač vlada trkačkom stazom već toliko godina i njegova trenutna forma u MotoGP je inspirisala mnoge da premijernu klasu nazovu “Ducati kupom”.
Ducati je toliko ponosan na svoja dostignuća da je izvršni direktor Klaudio Domenikali nedavno odbacio svaki predlog o proizvodnji mopeda i skutera.
A na listi svega što je Ducati napravio je i F1 agregat.
Italijanska ikona našla je svoj poziv u izgradnji motocikala nakon Drugog svetskog rata. Pre toga su proizvodili radio aparate, delove radija, pa čak i artiljerijske granate.
Ali posleratna era bila je teška za mnoge kompanije osim onih na američkom tlu. Ducati fabrika je bombardovana u paramparčad 1944. Sve s čim su mogli da rade je bio Cucuiolo (štene), agregat Alda Farinelija. Dakle, Ducati je morao da pronađe nešto novca i to su uradili isprobavajući skoro sve.
Automobilska industrija je počela da cveta u Italiji, pa je Ducati 1946. sastavio prototip automobila nazvan DU4. On je propao i to je proizvođača izbacilo iz automobilskog poslovanja narednih 14 godina.
Godine 1960, smrt tri istaknuta vozača poslužila je kao podsticaj organizatorima Formule 1 da primoraju proizvođače da smanje zapreminu svojih motora sa 2.500 na 1.500, kako bi smanjili brzinu svojih automobila. Ova promena se dopala legendarnom Ducati inženjeru Fabiju Taljoniju. Nastavio je i radio na motoru za koji je mislio da bi mogao da bude dobar u Formuli 1.
Osmislio je V8 od 1.500 kubika sa svojim prepoznatljivim desmodromskim aktiviranjem ventila (naravno). Proizvodio je 170 KS, što je tada bila velika stvar.
U isto vreme, OSCA-Maserati tim Formule 1 tražio je novi motor. Ali gubili su toliko novca da nisu mogli da priušte Ducati F1 agreagsat. Osim toga, drugi timovi su već imalisvog dobavljača motora i nisu mogli da nađu mesta za Ducati.
Zbog toga Ducati F1 motor nikada nije proizveden u velikm broju. Ali gledajući iz današnje perspektive, nije bilo ni potrebe za tim.
Motomagazin.rs