U podmornici su britanski biznismen Hamiš Harding, pakistanski biznismen Šahzada Davud i njegov sin Sulejman, Stokton Raš, izvršni direktor kompanije OceanGate i francuski istraživač Pol-Henri Nargeolet.
Podmornica Titan, koja je izgubljena u nedelju dok je prevozila pet ljudi do olupine Titanika, još uvek nije pronađena. Potraga ulazi u najkritičnije trenutke jer zalihe kiseonika nestaju danas oko 11 časova po lokalnom vremenu. Inače, karte za osmodnevno putovanje koje uključuje ronjenje do mesta potonuća Titanika na dubini od 3.800 metara koštaju 250.000 dolara.
Ova podmornica dizajnirana je tako da se sa velike dubine sama odbaci na površinu. Za samospasavanje ona ima četiri mehanizma, te stručnjacima nije jasno šta se dogodilo kada posada nije izabrala ni jednu od ovih opcija da se spase, naravno, ukoliko je za tako nešto bila u mogućnosti.
Takođe, kako su naučnici istakli, ova podmornica nije sertifikovana i sada navode mnoge razlopge zbog kojih ona pre svega nije bila bezbedna za ovakvu ekspediciju.
Redosled događaja
8.28 – Potraga za podmornicom je i dalje u punom jeku, a više međunarodnih flota i specijalizovanih brodova putuje ka mestu njenog nestanka. Istraživač Tom Detevajler rekao je za Si-En-En da je potreban “ogroman napor” da se premesti sva teška oprema koja im je potrebna i da rade “što brže mogu”. Inače, Detvajler je učestvovao u ekspediciji koja je otkrila potopljeni Titanik 1985. godine.
“Imamo posla sa velikom daljinom i teškim uslovima. Ako razmislite, ovo je prilično slično potonuću Titanika kada spasioci jednostavno nisu stigli na vreme”, prokomentarisao je on.
Prema informacijama proizvođača podmornice, OceanGate, Titanu je potrebno dva sata da izađe iz dubine planiranog ronjenja. Spasilačke akcije ne mogu značajno da ubrzaju to vreme.
“Ne postoji način da se na toj dubini upumpa kiseonik. Ne postoji oprema koja bi omogućila unošenje kiseonika u podmornicu”, objasnio je Detvajler.
“Morali bismo da je izvučemo na površinu što je pre moguće kako bismo iz nje izbavili ljude. Nažalost, nije moguće brzo izroniti podmornicu zbog brzine vitla”, dodao je on.
7:25 – Podmornica Titan je dizajnirana da se vrati na površinu nakon 24 sata, rekao je Aaron Nevman, investitor u OceanGate-u. Titan pod vodom drži balast — teške tegove koji pomažu u stabilizaciji broda — koji su napravljeni da se automatski oslobode nakon 24 sata kako bi podmornicu poslali na površinu, rekao je Njuman za CNN.
“Članovima posade je rečeno da mogu da oslobode balast ljuljanjem podmornice ili da koriste pneumatsku pumpu da izbace tegove”, rekao je Njuman. Ako ništa drugo ne uspe, linije koje osiguravaju balast su dizajnirane da puknu nakon 24 sata kako bi se podmornica automatski vratila na površinu okeana. Titanove reaktire napaja eksterni električni sistem, dok unutrašnji sistem napaja grejač”, rekao je Njuman.
U emisiji Discoveri Channel 2021. takođe je rečeno da bi Titan mogao da izbaci balast u slučaju nesreće i da izroni na četiri različita načina.
7:20 – U sredu je američka obalska straža proširila svoju oblast pretrage i preusmerila deo svoje opreme kako bi pokušala da odredi izvor udaranja koji se čuo tokom vazdušne pretrage u udaljenoj oblasti severnog Atlantika. Iako to nije dalo rezultate, američka mornarica analizira sonarne uređaje kanadskog aviona P-3, rekli su zvaničnici u sredu.
U međuvremenu, raspoređena je flota brodova i specijalizovane opreme, uključujući sistem za spasavanje iz dubokog okeana, američke mornarice, i brod kanadske obalske straže Džon Kabot, koji ima “sonarne mogućnosti bočnog skeniranja”.