I dok su Rimčevi obožavatelji ushićeni još jednim rekordom Nevere, postoje i oni koji upravo taj rekord smatraju najboljim dokazom slabosti koncepta koji Nevera predstavlja.
Činjenica je da je Rimčeva Nevera osvojila titulu najbržeg serijskog električnog automobila sa vremenom kruga od 7:05.298 na Nirburgringu. Na stazi dugoj 20,8 km, Nevera je ostvarila prednost od oko 20 sekundi u odnosu na Tesla Model S Plaid opremljen paketom Track.
Upravo taj uspeh Rimčevi poklonici smatraju konačnim dokazom potpune nadmoći nad rivalima sa konvencionalnim pogonom. Štaviše, ovaj uspeh bi trebalo da bude “poslednji udarac za sve one koji sumnjaju u ideju električnog automobila, ali i sam proizvod Rimac Automobila”, piše Index.hr.
Većina poklonika će reći da su nekada govorili da Nevera ne može da obiće krug “sa punim gasom”, i da je brza samo na ravnici. Međutim, i druga strana ima municiju.
Njihovi argumenti govore da je Nevera jednostavno preteška i da toliki “konji” nemaju nikakvog smisla jer se ne mogu iskoristiti. Malo je koristi na stazi od toga da Nevera ubrzava do 100 km/h za 1,74 sekunde ili razvija preko 400 km/h, kažu.
Ako pogledamo rang listu, Nevera se svrstava u sam vrh, ali i na nivo deset puta jeftinijih automobila. Na primer, Porsche 911 GT3 ima sporije ubrzanje i tek nešto više od 500 KS, ali i bez RS dodatka, krug prelazi za manje od 7 minuta.
Cena tog automobila u Nemačkoj je 193.417 evra. Nevera sa skoro 2000 ks košta bar 10 puta više.
Ako pogledamo trenutnu tabelu, ispostavlja se da je Nevera smeštena tačno između modela Porsche 911 GT3 RS, a to su nešto starijih verzija pre fejslifta.
Ako, pak, pogledamo rezultate deset godina starog Porschea 918 Spayder ili Ferrarija 296 GTB, Nevera opet zaostaje nekoliko sekundi.
Podsetimo, električni Nio EP9 i pored manje snage (1360 KS), ali i iz konkurencije neserijskih automobila, ima bolje vreme 6:45.90.
Ipak, ubedljivo najbrži električni automobil je Volkswagen ID.R, koji je sa 680 KS raspoređen na 1134 kg mase postigao neverovatno vreme od 6:05.336!