Mikrotalasnoj pećnici bile su potrebne dve decenije skromne prodaje da stigne tek do svakog desetog američkog domaćinstva, ali onda su došle 1980-te i mikrotalasne su postale široko prihvaćene u domaćinstvima. Sada se navodno isto to dešava i sa električnim vozilima, prema analizi Blumberg Grina.
Kada je ova analiza prvi put završena pre godinu dana, 19 zemalja je dostiglo prekretnicu za električna vozila – 5 odsto prodaje novih automobila na tržištu. Ovaj prag signalizira početak masovnog usvajanja, kada se tehnološke preferencije brzo menjaju.
Sada se još pet zemalja pridružilo listi zemalja sa udelom u prodaji od pet (ili više) odsto: Kanada, Australija, Španija, Tajland i Mađarska. Ranije je spisak ovih zemalja uključivao SAD, Kinu i veći deo Zapadne Evrope.
Analitičari procenjuju da bi prodaja električnih vozila mogla da poraste sa 5 na 25 odsto novih automobila za samo četiri godine. U SAD danas prodaja električnih vozila brzo raste, za 42 odsto u drugom kvartalu u poređenju sa istim periodom pre godinu dana.
Prekretnica bi mogla biti na horizontu za Indiju, treće najveće tržište automobila posle Kine i SAD. Električna vozila su činila 3 procenta prodaje novih automobila u zemlji u poslednjem kvartalu, ali je važno primetiti snažan rast prodaje električnih automobila – ona se udvostručila u poslednjih šest meseci.
Sa druge strane, u Norveškoj, svetskom pioniru u prodaji električnih vozila, čini se da se rast usporava nakon što je dostigao 80 odsto novih vozila. Malo li je?