Sastavi iz srpskog jezika nekada su tražili maštu, kreativnost i inteligenciju, a danas je za dobar sastav dovoljno da imate pametni telefon i takođe inteligenciju, ali veštačku.
Veštačka inteligencija uznapredovala je toliko da je gotovo nemoguće razaznati ko je kreator teksta. Ipak, iskusni profesori umeju da prepoznaju razliku.
“Što se tiče pismenih zadataka i slobodnih tema, čini mi se da je veoma teško ustanoviti ko je pisao. Međutim, što se tiče tema iz gradiva, kada su srpski pisci u pitanju, pronalaze se neki elementi koji vrlo jasno pokazuju da nije pisalo dete jer činjenice kojima se barata nisu potpuno tačne”, kaže za TV Prva Vladana Milojević, profesorka srpskog jezika.
Čet-botovi mogli bi da pomognu u kritičkoj analizi, razvijanju ideja i poboljašnju kreativnosti kod dece.
“Mislim da je ovde poenta da prvo profesori vide kako bi taj ChatGPT mogao njima da koristi i onda da to prenesu na učenike. Tada bi došlo do prestanka zloupotrebe tog sadržaja koji se dobija na tom četbotu i učenici bi mogli na osnovu dodatnih potpitanja da dođu do svojih ideja”, kaže novinar Nevena Živković.
“Prepričaj mi Anu Karenjinu u 100 reči”, “Objasni kako je nastala Zemlja”, “Napiši sastav kao da ga je pisao osmak” i još bezbroj mogućnosti nudi ovaj najnoviji izum tehnologije, koji, ipak, nije bez mana.
“Kada se malo udubite u tekst, kada ga pročitate jednom, dvaput, tri puta, onda ćete videti da je taj tekst generisan čet-botom, fali mu suština. Deluje on lepo, nalickano, ali fali mu suština i previše je apstraktan. Kada je tekst napisan ljudskom rukom tu se vidi neki sentiment, tu se vidi stav pisca i tu se vidi emocija”, kaže Živković za TV Prva.
Čet-bot je alat veštačke inteligencije koji omogućava komunkaciju između ljudi i mašina, a u školama u Njujorku i Indiji, njihovo korišćenje je zabranjeno. U našem obrazovnom sistemu taj vid “puškica” još nije toliko zastupljen, a da do toga ne bi ni došlo, treba na vreme edukovati decu, ali i nastavnike, o pravilnoj upotrebi čet-bota i mogućnostima koje pruža, poručuju stručnjaci.
Pogledajte video: