Na današnji dan, 29. marta, pre tačno 50 godina Volkswagen je u Volfsburgu započeo serijsku proizvodnju Golfa.
Tog dana niko nije znao da će ovaj kompaktni automobil, naslednik legendarne Bube, postati najuspešniji Volkswagen i najprodavaniji evropski auto svih vremena.
Odražavao je duh vremena, dao ime sopstvenoj klasi vozila i pratio generacije ljudi širom sveta. Do danas je više od 37 miliona primeraka usledilo nakon prvog Golfa iz serijske proizvodnje od 1974. godine.
Čisto matematički gledano, to znači da je više od 2.000 ljudi širom sveta svakog dana kupilo novi Golf tokom poslednjih 50 godina.
Prvi novi modeli mogli su se videti u prodajnim salonima u julu 1974. Tamo gde su Buba, a time i motori sa zadnje strane, pre dominirali scenom decenijama, sada je konačno započela nova era: ona poprečno postavljenog motora spreda.
Volkswagen je započeo ovu tranziciju malo ranije, sa Sciroccom i Passatom. Sa Golfom, najveća klasa sada takođe koristi ovu novu tehnologiju.
Kao naslednik legendarne Bube koja je proizvedena u više od 21,5 miliona primeraka, Golf koji su razvili Đorđo Đuđaro i Volkswagen Design morao je da ispuni visoka očekivanja kako bi nastavio priču o uspehu najuspešnijeg automobila svih vremena.
Učinio je to u svakom pogledu: kupci su bili toliko impresionirani modernim konceptom pogona, varijabilnom unutrašnjošću i novim dizajnom da je Golf već dosegao brojku od milion do oktobra 1976. godine.
Tada, iz VW su napisali sledeće: “Golf nudi maksimalan prostor i sigurnost. Beskompromisno je usmeren prema praktičnosti. Niska linija boka daje vozačima jasan pregled, a nakošeni poklopac motora osigurava vidljivost puta. Zadnje staklo se spušta, čineći vožnju unazad mnogo lakšom”.
Do sad je van Volfsburga u drugim fabrikama proizvedeno 17 miliona Golfova, uključujući ostatak Nemačke, kao i Belgiju, Brazil, Kinu, Maleziju, Meksiko, Slovačku i Južnu Afriku.