Osim što deli mehaničku platformu sa pomenutim električnim automobilima VW grupe, Tavascan ima nešto agresivniji dizajn spoljašnjosti što modelu daje sportski imidž.
Reč je o prvom SUV vozilu na struju španskog brenda, dimenzija (d/š/v) 4.644/1.861/1.597 mm i međuosovinskog rastojanja 2.766 mm.
Proizvođač kaže da je prostor za putnike optimizovan da pruži “savršen komfor” i napred i pozadi, a Tavascan takođe nudi brojne pametne opcije u kabini za odlaganje stvari.
Prtljažnik ima 540 litara korisnog prostora, što je nešto više od Audija Q4 e-tron Sportback i nešto manje od Volkswagen ID.5 i Škoda Enyaq Coupe iV.
Auto će biti dostupan u dve verzije izlazne snage. Slabija, sa 210 kW (281 KS) i 545 Nm obrtnog momenta u varijanti Tavascan Endurance, ima jedan elektromotor i zadnji pogon, dok snažnija, sa 250 kW (335 KS) i 679 Nm, koristi dva motora i nudi pogon na sva 4 točka.
Nazvan Tavascan VZ, ovaj drugi ubrzava od 0 do 100 km/h za 5,6 sekundi.
Obe varijante se napajaju strujom iz litijum-jonske baterije od 77 kWh koja omogućava WLTP domet od 550 km u RWD modelu i 520 km u AWD modelu.
Da bi se povećala efikasnost, Cupra Tavascan takođe dolazi sa pet različitih nivoa rekuperacije energije i opcionom toplotnom pumpom, navodi proizvođač.
Tavascan može da se dopuni od 10 do 80 procenata kapaciteta baterije za manje od 30 minuta, koristeći DC brzi punjač sa najmanje 135 kW.
Takođe se navodi da baterija može da se napuni za sedan minuta dovoljno da auto pređe 100 km.
Cupra Tavascan će se proizvoditi u fabrici Volkswagen grupe u Kini, a u prodajne salone stiže 2024. Cene još nisu objavljene.
B92.