Filante Record 2025 koristi bateriju kapaciteta 87 kWh, praktično identičnu onoj u serijskom Renault Scenicu E-Tech, ali troši vrlo malo energije.
Radikalni prototip Filante Record 2025 pokazuje koliko daleko može ići efikasnost električnog automobila kada aerodinamika i masa imaju prednost nad snagom. Ove godine smo vam predstavili ovaj konceptni rekorder na salonu Retromobile u Parizu, gdje je bio izložen.
Renault je kraj 2025. godine obilježio zanimljivim poduhvatom. Njihov ekstremni eksperimentalni koncept Filante Record 2025 prešao je 1.008 kilometara bez punjenja, s prosječnom brzinom od 102 km/h. Još impresivnije, nakon završetka vožnje u bateriji je ostalo 11 posto energije, dovoljno za dodatnih 120 kilometara.

Drugim riječima, ovaj futuristički jednosjed bi realno mogao preći više od 1.100 kilometara s jednim punjenjem, bez ikakvih trikova poput vožnje u zavjetrini, izuzetno niskih brzina ili laboratorijskih uvjeta. Test je proveden na testnoj stazi UTAC-a u Maroku, s promjenama vozača, ali bez ikakvog dodatnog punjenja.

Ključ cijele priče nije neka čudesna nova ogromna baterija . Filante Record 2025 koristi bateriju od 87 kWh, praktično identičnu onoj u serijskom Renault Scenic E-Techu. Razlika je u svemu ostalom. Aerodinamika je dovedena do krajnosti, karoserija je oblikovana “poput projektila”, s izuzetno niskim otporom zraka, a masa je drastično smanjena korištenjem karbonskih vlakana, aluminijskih legura i 3D printanih komponenti. Čak su i gume posebno razvijene kako bi imale minimalan otpor kotrljanja.
Rezultat je gotovo nevjerovatna potrošnja od samo 7,8 kWh na 100 kilometara. Poređenja radi, Scenic E-Tech troši oko 14 kWh/100 km u WLTP ciklusu, skoro dvostruko više, i u mnogo blažim uslovima. Govorimo o stvarnoj vožnji brzinama na autoputu, a ne o teoretskim brojkama “puževim tempom”.

Naravno, Filante Record 2025 nije automobil koji ćemo ikada vidjeti u prodajnim salonima. Položaj sjedenja sličan onom u Formuli 1, upravljanje i kočenje “po žici” i potpuno podređena ergonomija jasno ukazuju na to da se radi o laboratoriji na točkovima. Ali upravo je to poenta. Ovim projektom Renault testira granice efikasnosti i traži rješenja koja se kasnije mogu, barem djelimično, prenijeti na proizvodne modele.