Pojava Citroena Amija bila je dašak svežeg vazduha, posebno kada se vide sve nove opcije koje se uvode malo po malo.
Unutar same grupe Stellantis proširila se ideja o malom električnom „automobilu“ koje se može voziti sa dozvolom AM (mopedi i skuteri), od šesnaeste godine (kod nas je nekada bilo od četrnaeste). Osim Amija, Fiat je nedavno predstavio svoj Topolino, a Opel svoj Rocks-e.
![](https://autorepublika.com/wp-content/uploads/2023/06/Captureeeee.png)
Sve je više modela, kao što je Ligier Myli koji je već u prodaji; mnogo skuplji od Amija, ali sa više nego duplo većim električnim dometom (do 192 km).
Čak je i Grupa Renault, kroz svoj novi brend za mobilnost (Mobilize), predstavila vozilo koji više podseća na takođe poseban Renault Twizy i koji se očekuje do kraja ove godine.
![](https://autorepublika.com/wp-content/uploads/2023/06/Capture-6-566x377.png)
![](https://autorepublika.com/wp-content/uploads/2023/06/Captureeee-566x377.png)
Ovde je sada reč o novom električnom četvorociklu koji je ekstreman po svojoj ceni. U pitanju je ARK Zero.
To je prva kreacija britanskog startapa. Ovaj lagani električni poliedar je dugačak 2,5 metara i širok 1,2 metra, što ga čini nešto dužim od Citroena Ami (+90 mm), ali i užim (-180 mm).
![](https://autorepublika.com/wp-content/uploads/2023/06/Captureeeeeee-566x377.png)
![](https://autorepublika.com/wp-content/uploads/2023/06/Captureeeeeeeee-566x377.png)
Njegov elektromotor je snažniji od onog kod francuskog automobila: 8,2 konjske snage u odnosu na 4 kod Amija, dok mu je autonomija nešto bolja, zahvaljujući najavljenih 80 kilometara (+5 km). Unutra mogu da stanu dve odrasle osobe, raspoređene u tandemu (1+1), zaštićene kućištem izrađenim u potpunosti od aluminijuma.
![](https://autorepublika.com/wp-content/uploads/2023/06/Captureee-1.png)
ARK Zero je takođe posvećen bezbednosti i uravnoteženoj raspodeli težine. Unutra najavljuje kompletnu standardnu opremu, sa kamerom za pogled nazad, centralnim multimedijalnim LCD ekranom, vezom Bluetooth, električnim prozorima, kao i LED svetlima i kliznim staklenim krovom.
Takođe, za razliku od svojih rivala, pored toga što može da puni bateriju preko konvencionalne utičnice, ima interni punjač koji mu omogućava pristup snazi do 7,4 kW.
![](https://autorepublika.com/wp-content/uploads/2023/06/Captureeeeee-566x377.png)
![](https://autorepublika.com/wp-content/uploads/2023/06/Captureeeeeeee-566x377.png)
Najavljen kao najjeftinije električno „vozilo“ u Ujedinjenom Kraljevstvu sada se može naručiti po ceni od 5.995 funti, što je oko 7.000 evra, što je takođe nadmašilo Amija u ovoj sekciji. Njegov dolazak na britanske puteve očekuje se posle leta.
AutoRepublika