Razvodnjene Euro 7 norme o emisijama izduvnih gasova dovele su do toga da automobili sa SUS motorima mogu da opstanu duže nego što se ranije očekivalo.
Sećate se kako je pretnja strogih novih propisa Euro 7 primorala Volkswagen da ukine opciju manuelnog menjača Golfa GTI, da bi na kraju ovi propisi bili drastično ublaženi?
Sada su ta nova pravila o izduvnim gasovima dovela do odlaganja jednog VW modela, ovaj put baš zato što nisu tako stroga kao što se najavljivalo. Nemački Auto Motor und Sport izveštava da je Volkswagen odložio početak proizvodnje svog pristupačnog električnog hečbeka ID.2 od 25.000 evra sa 2025. na 2026. zato što Euro 7 norme dozvoljavaju proizvođačima automobila, uključujući VW, da nastave da prave i prodaju male automobile sa SUS motorima duže nego što se ranije očekivalo.
EU je “kapitulirala” pod pritiskom više zemalja i njihovih proizvođača automobila i ublažila planirane Euro 7 propise krajem prošle godine do te mere da je novi standard za emisiju izduvnih gasova automobila u stvari identičan starom standardu Euro 6.
Ipak, bilo je određenog napretka, u vidu strožih propisa za izduvne gasove autobusa i kamiona, kao i standarda za sitne čestice koje proizvode kočnice i gume putničkih vozila.
Auto Motor und Sport piše da VW i dalje planira da predstavi proizvodnu verziju koncepta ID.2All tokom 2025. i da će te iste godine početi sa probnom serijskom proizvodnjom.
Ali proizvodnja u punom obimu sada se neće desiti do 2026. godine, što je vremenski okvir koji bi ID.2 stavio iza drugih dostupnih pristupačnih električnih vozila, uključujući Citroen e-C3 i kineske rivale koji počinju da se infiltriraju u EU.
Šef VW-a Tomas Šefer takođe je rekao za magazin da kompanija sada planira samo 80 odsto maksimalnog očekivanog obima prodaje novog modela kako bi sprečila da se neprodati automobili gomilaju ako potražnja padne.
VW je nedavno bio primoran da privremeno zaustavi proizvodnju svojih električnih vozila zbog usporavanja potražnje u Evropi.
B92.