Međutim, pristigli su prvi signali da bi stvari mogle da se vrate u normalu u bliskoj budućnosti. Ipak, ne treba da budemo previše optimistični za sada, ali je činjenica da je prosečna vrednost automobilske transakcije u slučaju novih vozila pala ispod sugerisane prodajne cene proizvođača po prvi put u 20 meseci. Naravno, ovaj trend bi s izvesnim vremenskim zaostatkom trebalo da se prenese i u Evropu.
Podaci koje je ranije ove nedelje izdao Kelley Blue Book pokazuje da je prosečna cena novih automobila u martu ove godine pala na 48.008 dolara, što predstavlja pad od 1,1 odsto od februara 2023. Doduše, u poređenju s martom prošle godine, ova brojka je i dalje 3,8 odsto viša, ali po prvi put u gotovo dve godine je niža od one koju preporučuju proizvođači, što konkretno iznosi 117 dolara u proseku.
“Poslednji podaci iz marta, vezani za transakcije, otrkivaju da su cene novih automobila nastavile da padaju tokom prvog tromesečja 2023.”, kaže Rebeka Rizevski iz Cox Automotivea. “I u slučaju luksuznih i mejnstrim vozila, cene su padale tokom prva tri meseca. Predvideli smo pad vrednosti transakcija jer se zalihe konstantno popunjavaju a izbor se proširio.”
Ono za šta je većina kupaca zainteresovana su naravno velikoserijska vozila. U martu, prosečna cena te vrste vozila je iznosila 44.182 dolara, odnosno 505 dolara manje u odnosu na februarsku prosečnu cenu. Marke poput Chryslera, Dodgea, Forda, Chevroleta i mnogih drugih, prodavale su svoje automobile po cenama od 0,2 do 3,8 odsto nižim u odnosu na prethodni mesec.
Što se luksuznih vozila tiče, kupci nastavljaju da plaćaju više od preporučene cene, s prosekom koji je u martu iznosio 65.202 dolara, što je samo devet dolara manje u odnosu na februar. Ono što je interesantno je da podaci ne uključuju brendove kao što su Ferrari, Rolls-Royce i drugi proizvođači egzotičnih automobila.