Čini se da će evropski proizvođači automobila teško moći da se nose sa kineskom konkurencijom.
Trenutno prosečna cena kilovat-sata baterija za električne automobile na svetskom tržištu iznosi 97 američkih dolara (oko 92 evra), i prvi put je ispod granice od 100 dolara, utvrdili su tržišni analitičari Bloomberg NEF-a.
Ova cena se odnosi na kompletan paket, koji uključuje ćelije, ožičenje, elektronske komponente i kućište.
Pored unapređenja u produktivnosti i tehnologiji, stručnjaci kao razlog za rekordno niske cene navode niže troškove sirovina i prevelike kapacitete kineskih fabrika.
Veća primena jeftinijih litijum-gvožđe-fosfatnih (LFP) baterija takođe doprinosi smanjenju prosečne cene. Za 2025. i naredne godine, tržišni posmatrači predviđaju dalji pad cena.
Međutim, cene baterija u Evropi su gotovo 50% više nego u Kini. Očekuje se pad cena i na evropskom tržištu, ali razlika između njih i dalje će postojati.
Čini se da će evropski proizvođači automobila teško moći da se nose sa kineskom konkurencijom.