24. Januara 2024.

Chevroletova Acura će koštati od 66 hiljada dolara pa naviše

Ljubitelji Honde i generalno japanske automobilske industrije se još uvek oporavljaju od šoka da će njihov neki model biti prepakovani Chevrolet. Američki i japanski automobilski svet je uvek ipak gajio sasvim drugačije tradicije i poslovao sa suprotnim strategijama, ali želja da se uštedi na troškovima je rezultirala da se i proizvođači iz zemlje izlazećeg sunca opredele za neke ranije nezamislive poteze.

Honda i njena divizija za proizvodnju premijum modela Acura su tako protekle godine objavili da će napraviti dva električna krosovera na arhitekturi razvijenoj od strane Chevroleta. Platforma, mehanika i baterije stižu direktno od najvećeg američkog proizvođača vozila i proizvodiće se zajedno sa modelom po imenu Chevrolet Blazer EV, i to u Meksiku. Električni motor snage 340 „konja“ je isti kao onaj koji možemo da vidimo u Cadillacu Lyriqu i zahvaljujući baterijama kapaciteta 102 kWh može da pređe 520 kilometara sa jednim punjenjem. Hondin model će se zvati Prologue, a Acura je odlučila da oživi značku ZDX posle desetak godina.

Premijum divizija je upravo objavila cene svog noviteta i ulazak u svet ZDX-a košta 65.850 dolara dok je pogon na sva četiri točka opcija od četiri hiljade najmanjih zelenih novčanica. Za one kupce koji se odluče za moćnije izdanje Type S, moraće da izdvoje minimalno 74.850 „zelembaća“. Sve nam to govori da će ZDX biti za oko šest hiljada dolara skuplji nego najekskluzivniji model ponuđen od strane General Motorsa na istoj platformi, a to je Cadillac Lyriq.

I šta se onda dobija za taj novac? Kao što smo spomenuli, ponuda startuje sa motorom sa 340 konjskih snaga, a Acura nudi i verziju nazvanu A-Spec sa dva električna motora i za sada nepoznatom snagom. A-Spec stiže i sa standardnim pogonom na sva četiri točka i autonomijom od spomenutih 520 kilometara. Ulazak u svet Type S će da bude značajno skuplji i to za devet hiljada „zelembaća“ u poređenju sa baznom konfiguracijom. U tom slučaju, kupac dobija 500 konjskih snaga, modifikovano ogibljenje, kočnice Brembo, 22-inčne felne i još mnogo toga. Doduše, maksimalna vožnja sa jednim punjenjem baterije pada na 460 kilometara, ali sumnjamo da će neko imati zamerke.

Acura već sada prima narudžbe, a prvi primerci će biti isporučeni kupcima na proleće.

AutoRepublika

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare