Chevrolet Corvette je imao skoro pa rekordnu 2023. godinu na račun prodaje. Omiljeni američki sportista je privukao 53.785 kupaca, a samo jednom ranije se desilo da Corvette ima više mušterija u svojoj 72 godine dugoj istoriji. Tako nešto se odigralo davne 1979. godine kada je prodaja bila za svega 22 vozila viša nego što je to slučaj bio spomenute 2023. godine.
Ohrabren takvim uspehom, američki gigant je naglo povećao obim proizvodnje protekle godine, nadajući se identičnom uspehu. Međutim, kao svaka nova igračka kojom se deca brzo zasite, isporuka je pala na volumen od 33.330 automobila, a nije teško zaključiti da je u izložbeno-prodajnim salonima trenutno ima dosta neprodatih zaliha. Pretraga na internetu pokazuje da je reč o 5.500 vozila i većina njih se prodaje uz velike popuste.

Osma generacija Corvette je debitovala 2020. godine sa početnom cenom od oko 60 hiljada američkih dolara. Međutim, značajna rana potražnja prve Corvette sa centralno postavljenim motorom direktno, montiranim još u fabrici je rezultirala time da distributeri zahtevaju dvostruko veću sumu novca.
Pritom ne pričamo u nekim fensi izdanjima koji će kasnije da debituju kao što su e-Ray, Z06 i ZR1 već o baznom Stingrayu sa atmosferskim 6,2-litarskim benzincem i 490 konjskih snaga. Sada, oko pet godina kasnije, je moguće kupiti isti automobil za manje od 55 hiljade „zelembaća“ zahvaljujući zakonu „potražnje i ponude“.
Sa druge strane, Chevrolet nema ni najmanjih problema da pronađe mušterije za one verzije sa visokim performansama. To se pre svega odnosi na ZR1, koji je predstavljen prošlog leta, a pokreće ga 5,5-litarski turbobenzinac sa čak 1.064 konjskih snaga i maksimalnih 1.123 Nm obrtnog momenta. Menjač je osmostepeni automatski, a masa iznosi relativno skromnih 1.660 kilograma.
U stanju je da ubrza od nule do 100 km/h za 2,3 sekunde i da dostigne maksimalnu brzinu od 375 km/h. Cena od 180 hiljada američkih dolara je previše optimistična zbog visoke potražnja i potencijalni kupci trenutno izdvajaju i po nekoliko puta više novca da postanu jedni od prvih vlasnika.
Bilo kako bilo, ulazak u svet (bazne) Corvette nikada nije bio pristupačniji, posebno zato što živimo u vremenima kada čak i bolje opremljeni krosoveri u narodnoj klasi umeju da koštaju više…
AutoRepublika