Reč je naravno o Indianapolisu 500 koji se vozi u istoimenom gradu u američkom saveznoj državi Indijani još od 1911. godine. Ovogodišnji Indianapolis 500 je zapravo 107. po redu pošto ova prestižna trka nije bila vožena tokom Drugog svetskog rata, a trofej brani Markus Erikson (da, isti onaj Šveđanin koji je nekada vozio i u šampionatu Formule 1).
Ono što će sigurno razočarati američku javnost jeste podatak da su pobedničke bolide pokretali Hondini motori u petnaest od poslednjih dvadeset trka na Indianapolisu 500 (poslednju pobedu domaćeg brenda je zabeležio Chevrolet još 2019. godine), ali jedno se nije izmenilo. To se odnosi na podatak da će bolide opet predvoditi model Chevrolet Corvette.
Nekada je izbor takozvanog „pace car-a“ bio dugačak i izuzetno zanimljiv proces, dok se danas meri najviše po tome ko može da odresi kesu. Konkretno, glavni sponzor bira automobil, a kako je General Motors taj koji je potrošio najviše novca, samim tim izbor pada na Chevrolet.
Štaviše, poslednji put kada je „pace car“ bio neki model koji ne pripada General Motorsu se desio još 1996. godine kada je ta čast pripala Dodgeu Viperu, a od tada General Motors je uglavnom birao svog velikana Corvette i po koji put Camaro. Ovo je takođe dvadeseti put od 1978. godine da omiljeni američki sportski automobil predvodi bolide, a za volanom će se naći nekadašnji vozač u ovom šampionatu Sara Fišer.
Chevrolet je birao samo najbolje, pa ćemo na Indianapolisu videti ne bilo koju Corvettu, već onu sa oznakom Z06. Reč je o jednom od najmoćnijih serijskih automobila u istoriji General Motorsa i pokreće ga atmosferski 5,5-litarski litarski benzinac sa osam cilindara i 670 konjskih snaga. Potrebno mu je samo 2,6 sekunde da ubrza iz mirovanja do 100 km/h, a maksimalna brzina iznosi 302 km/h.
Fabrička cena ovog automobila iznosi 98.820 američkih dolara, ali je zbog visoke potražnje potrebno platiti i po tri puta više novca. Ne sumnjamo da će Chevrolet napraviti i određeni broj drumskih jedinica modela sa Indianapolisa i da će preko noći postati budući klasik.
Kao što smo spomenuli, 107. po redu Indianapolis 500 se vozi 28. maja ove godine, a ne sumnjamo da će biti vredan gledanja.
AutoRepublika