Predsjednik Yamahine evropske filijale je pokušao da razjasni nedavno potpisivanje ugovora o saradnju između japanskog proizvođača i kompanije CFMOTO, naglašavajući da će svi motocikli koji nastanu iz ovog partnerstva biti isključivo namenjeni kineskom tržištu.
U septembru 2023. Yamaha je najavila strateško proizvodno zajedničko ulaganje sa CFMOTO-om u Kini. Ova najava je izazvala spekulacije da bi neke Yamaha modele namenjene evropskom tržištu mogla proizvesti kineska kompanija, s obzirom na postojeću saradnju s austrijskim brendom KTM. Naime, CFMOTO je odgovoran za proizvodnju KTM-ovih 790 Adventure i Duke modela u Kini.
Da bi otklonila bilo kakve zablude, Yamaha je izdala saopštenje u kome je eksplicitno istaklo da je saradnja fokusirana isključivo na industrijsku saradnju za proizvodnju vozila u Kini, za tamošnje tržište.
Kako je naveo predsednik Yamaha Europe, Erik de Sejns, zajedničko preduzeće sa CFMOTO je dizajnirano da podrži ogromno kinesko tržište proizvodnjom određenih Yamaha modela.
De Sejns se osvrnuo na poređenja sa CFMOTO-ovom saradnjom sa KTM-om, naglašavajući posebnu prirodu ovog partnerstva. On je naglasio da aranžman sa CFMOTO nije uporediv sa nivoom integracije koji je uočen u saradnji kineske kompanije i KTM-a.
Sejns je ugovor okarakterisao vođen željom da efikasno služi rastućem kineskom tržištu. Štaviše, on je podvukao razlike u razmerama, organizacionoj strukturi i komunikacijskim praksama između CFMOTO i Yamahe, tvrdeći da saradnja nije zamišljena kao izazov za KTM-ovu poziciju na tržištu.
U suštini, Yamahina saradnja sa CFMOTO je prikazana kao strateški potez skrojen da odgovori na jedinstvene zahteve kineskog tržišta, sa jasnom razlikom između ovog partnerstva i saradnje koju renomirani brend ima s KTM-om.
Motomagazin.rs