Poslije četiri nedjelje karavan Formule 1 vraća se na stazu, gdje ulazi u posljednju fazu ove sezone.
Pred nama su još šest trka posle kojih ćemo dobiti odgovor na pitanje ko će ove godine postati svetski šampion. Hoće li Formula 1 dobiti novog ili starog saznaćemo posle trke u Abu Dabiju koja će biti finale ove sezone, koja može biti istorijska.
Kada je krenula ova 2024. godine u svetu Formule 1 i posle dominacije Maksa Ferstapena niko nije mogao da pretpostavi da ćemo na šest trka do kraj sezone imati otvorenu borbu za titulu.
Veliki preokret se desio u toku godine, gde je Lando Noris preuzeo primat u šampionatu i trenutno je najbrži vozač u karavanu sa bolidom koji je u poslednjim trkama bio praktično nezaustavljiv.
Razni problemi su zadesili ekipu Red Bula tokom godine od pretnje tužbom šefu ekipe Kristijanu Horneru do odlaska možda i najvažnijeg čoveka u timu Edrijana Njuija koji je prešao u tim Aston Martina.
Hteli oni to ili ne, ovi problemi morali su da se preslikaju na stazu, gde je trostruki svetski šampion Maks Ferstapen posle dominantnog starta sezone, gde na prvih šest trka slavio četiri puta, do toga da Holanđanin ne zna za trijumf još od 23. juna kada je bio prvi na trci za VN Španije.
Od te trke usledio je veliki napredak ekipe Meklarena koja je uspela da od tima koji je na startu sezone bio na deobi trećeg mesta sa Mercedesom uspeo da dođe do toga da se bori za pobede.
Maks sem problema na stazi ima i problema van. Mnogo se prašine diglo zbog njegovog nedoličnog ponašanja, sve je otišlo predaleko da je Ferstapen odgovarao na pitanje samo sa da ili ne.
Ekipa Meklerena je posle pobede Oskara Pjastrija na trci na legendarnog stazi Monca preuzeli vođstvo u generalnom plasmanu konstruktora i imaju veliku šansu da posle mnogo godina budu najbolja ekipa u sezoni.
Britanski tim trenutno ima 516 bodova, dok je Red Bul na drugom mestu sa 475, koje im visi zbog Ferarija koji je na trećem sa 441 bodom.
Kada se radi o konkurenciji vozača, tu Maks i dalje ima prednost, ali ona na šest trka do kraja iznosi svega 52 boda, koliko ima više od Landa Norisa.
Nije nemoguće, ali Noris do kraja sezone treba da odveze bez greške kako bi uspeo da sustigne ranjivi Red Bul.
Šef ekipe Zek Braun je naglasio da će do kraja sezone primarni zadatak tima biti da se pomogne Britancu da pokuša da stigne do šampionske titule.
To se pre svega odnosi i na Oskara Pjastrija koji je u prethodnim trkama znao da vozi više za sebe nego za ekipu, ali iz redova Meklarena nas uveravaju da toga do kraja sezone situacija će biti drugačija.
Prva trka koja nas u očekuje u ovom finišu sezone je u Teksasu tačnije u Ostinu. Ovo je druga od tri trke koje će se voziti u ovoj zemlji. Prva je bila u Majamiju, dok će treća biti u Las Vegasu.
U Ostin Meklaren stiže sa dodatnim unapređenjima koji će dodatno ubrzati bolid ove ekipe, jer je ovaj tim do sada dobro funkcionisao kada se unapredio motoor
Sa druge strane u Red Bulu nisu takvi optimisti, jer se ne očekuje totalni preokret.
Austrijski tim će tako na ovoj stazi morati da obrati pažnju i na ekipu Ferarija koja je znala da dobro odveze trku u Ostinu.
B92.